Kærlighed til min gamle høvlebænk

Min meget gamle høvlebænk er meget træg i det. Hvad gør jeg for at kunne dreje på spændeanordningen?

Selvgjort er vel…. Spændende
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Give spindlerne en omgang med et stearinlys, så bliver de lettere at dreje. 
Dvs. tag et stearinlys og gnid dem med stearinlyset.
dum skrev den 06-03-2025 07:53:20

Min meget gamle høvlebænk er meget træg i det. Hvad gør jeg for at kunne dreje på spændeanordningen?
Værktøj til at oprømme trægevind kan anskaffes eller en gl. snedker kan måske hjælpe, men økonomisk er det urentabelt. Det bedste råd herfra - sørg for at de skruende dele er helt tørre og gnid dem godt med stearin.
I øvrigt lidt info ​HER​​​ fra anden tråd.

 


 

Har en projekt-tråd hvor jeg har givet min en masse kærlighed. 
https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2625
Der sad en masse skidt på både spindel og gevind, lavede afsyring, neutralisering og rensede det af med børste på boremaskine + sandpapir.

/BOFH 


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis