Kærlighed til min gamle høvlebænk dum 1 3230 06-03-2025 07:53 Min meget gamle høvlebænk er meget træg i det. Hvad gør jeg for at kunne dreje på spændeanordningen? Selvgjort er vel…. Spændende 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
jhb 811 6780 06-03-2025 08:06 Give spindlerne en omgang med et stearinlys, så bliver de lettere at dreje. Dvs. tag et stearinlys og gnid dem med stearinlyset.
cdp 1476 5792 06-03-2025 08:09 dum skrev den 06-03-2025 07:53:20Min meget gamle høvlebænk er meget træg i det. Hvad gør jeg for at kunne dreje på spændeanordningen?Værktøj til at oprømme trægevind kan anskaffes eller en gl. snedker kan måske hjælpe, men økonomisk er det urentabelt. Det bedste råd herfra - sørg for at de skruende dele er helt tørre og gnid dem godt med stearin.I øvrigt lidt info HER fra anden tråd.
BOFH 3910 8600 06-03-2025 08:15 Har en projekt-tråd hvor jeg har givet min en masse kærlighed. https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2625Der sad en masse skidt på både spindel og gevind, lavede afsyring, neutralisering og rensede det af med børste på boremaskine + sandpapir./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!