El-gulvarme varmer selvom det er slukket

Hej.
Vi har overtaget et hus her i efteråret, hvor der er gulvvarme i køkken og badeværelser.
Vi har slukket for varmen i køkkengulvet, men det er stadig varmt efter en måned og vi kan se på elregningen det kører.

Kan der ske en fejl i gulvet som gør at termostaten ikke virker? Vi har forsøgt at slukke alt gulvvarme, for at se om der er byttet om på noget. Men lige lidt virker det. Problemet er dog kun i køkkenet!

Nogen der har nogen erfaringer?
Hej. Vi har overtaget et hus her i efteråret, hvor... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville åbne Devi 233 og trække den ud. Så ville jeg måle på klemmerne til varmelegemet (vist i mit link). Hvis den ikke slår til og fra samme med det røde lys, ville jeg udskifte Devi 233. Af databladet fremgår det at der er faste ohm værdier for de forskellige temperaturer, så det ligner ikke at føler er parret med elektronik. Det er standard komponenter. Derfor ville jeg ikke udskifte føleren.

Hvis Devi 233 tænder og slukker for 230V til varmelegeme, som den skal, men der er varme hele tiden, må der være lavet en monteringsfejl eller den er omkoblet med vilje.

Hvis den ikke slår til og fra kan det være omtalte relæ (hvis det ikke er lavet helt elektronisk), men det kan også være driverkredsen til relæet. Årsagen har selvfølgelig ingen betydning, hvis man udskifter Devi 233.
Karl Smart og GodeVen:
Det vil være unaturlig at føleren monteres samtidig med at rør laves. Det er oftest i den rækkefølge at dåser og rør hugges ind, og monteringen foregår så når der er pudset og malet. Jeg husker ​ikke at have mødt følere som sad fast,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Om føleren sidder fast eller ej, er ligegyldigt. Der er ingen grund til at skifte den hvis den virker.
I følge databladet for Devi 233 skal sensoren have 15 kohm ved 25 C,  42 kohm ved 0C og 50 kohm ved 50C. Det er data for en standard 15 kohm NTC termistor. En ny er helt som den gamle. Det er ikke en komponent, der slides. Man opnår derfor intet ved at skifte den. Det kan sammenliges med at skifte et billede på væggen og så også skifte sømmet, når billedet alligevel er nede.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også