Opfriskning af trip trap badeværelse mæbel

Hej 

Jeg har købt et hus fra 2006 hvor der i badeværelset er et trip trap møbel af teak træ. Det trænger til en genopfriskning. Men er meget usikker på hvad jeg skal bruge til opgaven. Lågerne er af massiv teaktræ imens højskabet kun er med teak træs på den ene side og en hvid glat beklædning på indvendig side. Det er netop højskabet der har mistet farven nede i bunden ved håndvasken.

Nogen der har erfaring med at give det olie.

På forhånd tak 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger trap-Trap? De må vide havd det oprindeligt er behandlet med og hvordan det videre bør behandles for at opnå samme udtryk som oprindeligt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Både det massive og det finerede kan fint behandles med møbelolie.

Det har i øvrigt kostet kassen da det var nyt.

Selvbygger med stort S. 
Tak for dit input.

Har spurgt mig omkring ved forskellige butikker og farvehandlere og der bliver sagt meget forskelligt omkring valg af olie. Men en olie flere anbefaler er køkkenbordplade olie til lågerne i farven natur, imens mange ikke tør give et råd omkring valg af olie til højskabet af finer. Hvilken olie vil du vælge
Jeg ville tage den samme til begge. Feks. Rubio Monocoat.

Selvbygger med stort S. 
Et tillægsspørgsmål. Er du sikker på at lågerne er massiv teaktræ? Normalt vil man ikke bruge massivt træ til låger, da der er stor risiko for at de vrider sig. De er sikkert med finer på begge sider.
Annonce
Tak for dit spørgsmål. Bliver da nu usikker og det kan da bestemt godt ske at du har ret at lågerne også kan være finer ligner blot at de er massive ????
Når de er opbygget som fyldningsdøre kan de godt være massive. Altså en stabil ramme og forholdsvis tyndt materiale i midten.
Rammestykkerne på lågerne er nok massive, men det vil være usædvanligt, hvis fyldningerne også er. De vil typisk være fineret. Hvis du lægger et billede op af lågen taget forfra, burde det være let at se, om det er fineret eller massivt.

Kurt B. Andersen
Her billede af låge forside
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis