Mgl. spænding på cirkulationspumpe

Hej.
Kan nogen måske hjælpe mig med at få spænding på cirkulationspumpen på denne Wirsbo-styring? Jeg har også forsøgt at forbinde udgangen som til venstre (7), men med samme resultat.
Mvh. M.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal huske at pumpe skal programmeres og at den kun er tændt hvis en af kanalerne kalder på varme

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for svar. Jeg er opmærksom på at pumpen kun kører ved behov, men vidste ikke at den skal programmeres. Hvordan foregår det mon? Jeg har selv installeret styringen, men måske kræver programmeringen besøg af en fagmand?
Mvh. M.
Står det ikke beskrevet i manualen?

Søren O
Tak for svar. Jeg har haft svært ved at finde manualen til pumpen, da det er en ældre model, men i første omgang håber jeg, at jeg kan få hjælp til korrekt konfiguration af styringen. Det er dårligt beskrevet i manualen. 
Mvh. M.
Ofte er udgange i disse styringer kun en relæ udgang.
Så det kræver at man montere en fase i den ene klemme og så den brune ledning fra pumpen i den anden klemme, når styringen kalder på varme aktiveres relæet og fasen sendes til pumpen og denne starter.

Den blå ledning til pumpen skal forbindes til en nul ledning, ofte bruges den der er i varme styringen.

Annonce
Jeg har kigget i Wisbo manual, og den er faktisk lidt vanskelig at gennemskue. De hvide ledninger skal monteres forskellig om det er Fyr eller pumpe der skal styres. Se fig. 10 og 11 Det er vist deri programmering ligger, men ​jeg har ikke læst det hele. 
Her er montage vejledning LINK 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres svar. Det er netop fig. 10/11, der forvirrer mig. Jeg har dog lige fundet ud af, at der er spænding på pumpeudgangen, men når jeg tilslutter pumpen forsvinder den. Det synes jeg er mærkeligt. Kan problemet være pumpen?
Mvh. M.
Hvad måler du spændingen med, - multimeter eller polsøger ??
Polsøger, så det er jo ikke helt korrekt, at jeg måler spændingen  
Mvh. M.
Det kan du desværre ikke regne med. Den lyser nærmest på alt og ingenting.
Har du ikke et multimeter, så kan evt en ledning med en pære bruges til at se om der er strøm på udgangen.

MEN det kan sagtens være som LMASTER skriver kl 10, at det kun er en relæ udgang, så det kun er fasen som skal føres gennem den og nul til pumpen tages et andet sted.

Evt så kan du jo blot forbinde pumpen til en stikkontakt, så du jo se om den virker, - og så får du også varme på.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis