Win 10 til 11?

Hej herinde
Jeg prøver at danne et overblik over, om en " begrænset " opdateret win 11 er løsningen, eller jeg skal købe ny pc. ( ex. denne )
 Har pt. en Dell precision 4800 dc, med TPM 1,2, 2 kernet I 7-4600/2,9 ghz cpu, 8 gb/ 256 gb Ssd HD, og vil helst køre et par år endnu, hvis muligt. Pc. er 7 år, fra Refurb og fungerer 100%.
Hvad gør andre herinde? Er det en god ide at omgå visse funktioner og installere en version som godtager de mangler i kompabilitet, der nu er. a.la - dette. ( kender lidt til div. installationer, men ikke ekspert )
Har nogen erfaring/råd ?
PFT-Carsten

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg opgraderede fra win. 10 til 11 dengang det kunne gøres gratis, min bærbare manglede et eller andet for at kunne opgradere, men det kunne klares med et "snydeprogram" kan desværre ikke huske hvordan.
Men den har kørt perfekt siden, og lavet diverse opgraderinger af win 11.

Det er lige omkring 2 år siden jeg opgraderede.
Min bærbare har følgende data. (ikke en super hurtig pc, men fint nok til mit brug)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har brugt denne metode flere gange, uden problemer.

Lav en RUFUS USB

Når den er færdig, finder du usb nøglen i stifinder, og dobbeltklikker på setup.exe

Så burde du få muligheden, for at opgradere til Windows 11, og bevare dine personlige data.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Windows 11 kan hentes hos Microsoft. Du skal bruge et 8 GB USB stik. Programmet til at snyde/omgå Omgå TPM 1 og installer WIN 11 hedder RUFUS. I linket er vist flere anvisninger.

fase
Regmos skrev den 18-02-2025 10:55:32

Jeg har brugt denne metode flere gange, uden problemer.

Lav en RUFUS USB

Når den er færdig, finder du usb nøglen i stifinder, og dobbeltklikker på setup.exe

Så burde du få muligheden, for at opgradere til Windows 11, og bevare dine personlige data.

med rufus hvordan står det så til med opdateringer, jeg har fået og vide sådan en løsning er langsom og ikke stabil 

...hvordan står det så til med opdateringer...

Har ikke oplevet nogen problemer.
De løbende månedlige opdateringer blev installeret helt normalt
Men hvis der udkommer en større opgradering/ny version (24H2, 25H2....) skal man bruge RUFUS tricket igen, hvis det stadig virker. 

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Annonce
Regmos skrev den 18-02-2025 12:21:41

Men hvis der udkommer en større opgradering/ny version (24H2, 25H2....) skal man bruge RUFUS tricket igen, hvis det stadig virker. 

Det ​lyder lovende - har hidtil ventet med opgraderingen gr. mange negative omtaler. Takker. 

cdp skrev den 18-02-2025 12:48:10

Regmos skrev den 18-02-2025 12:21:41

Det lyder lovende - har hidtil ventet med opgraderingen gr. mange negative omtaler. Takker. 

Jeg opgraderede for omkring 2 år siden til win 11 og har ikke oplevet problemer af nogen art, heller ikke en mere sløv pc. 

Jeg brugte også Rufus for at få det installeret.

Vi prøver igen, i morgen --
Holder fast i Win10.

Ligesom tidligere store opdateringer - så holder Microsoft godt nok op med at supportere tidligere styresystemer på et tidspunkt - men så længe der er mange brugere af de gamle styresystemer - så bliver Microsoft ved med at lave kritiske opdateringer for de gamle styre systemer, for at forhindre kollaps.
Microsoft stopper al support af windows 10 den 14. Oktober 2025. Så enten skal du have en nyere pc ellers bruge det trick med at installere windows 11 på en ikke-kompatibel maskine. Hvordan der vikrer med sikekrhedsopdatringer når man omgår microsofts krav ved jeg ikke

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis