Kommentarer til projekt: Radiator - der kommer ingen varme i den

Her samles kommentarer til projektet: Radiator - der kommer ingen varme i den

Kommentarer vises både her og på projektet.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du evt. havde den åben i begge ender, prøvede du at blæse gennem den?
Eller hælde vand ind i den øverste tilslutning, og se om det kom ud ad den nederste?
Der er vel hul gennem ventilen?

PS! Hvorfor har du oprettet opgaven som et projekt, og ikke bare en tråd?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det med projekt/tråd er fordi jeg ikke har brugt det her ret meget ​, så kunne ikke lige finde ud af det. Altså der har kørt vand igennem radiatoren, så det kan tappes ud for neden ved ventilen
Altså det her er tilkoblet i toppen, og så kommer der vand ud forneden, når jeg løsner ventilen. Men det er koldt vand
Fortæl hele historien.
Er det et et- eller tostrenget system?
Og er du sikker på at det andet rør du kobler til er et returrør?
Kan du mærke varmen på det ene rør.
Lad være med at montere regulatoren, eller bedre endnu, forbind om muligt radiatoren med en smule rør.

Nu har jeg lagt et billede mere på af Venstre side af radiatoren. Det skal lige siges at den nu er forbundet i toppen med et rør. Det er et to-strenget system.Der kommer vand ud af ventilen nederst i venstre side når jeg løsner den. 
Annonce
Har du nogen som helst anelse om hvilket rør der er fremløbet/røret der leverer varmt vand, og hvilket der er retur røret?
Man kan for at checke fremløbet i røret sætte en slange på, og føre den i et afløb. Der skal ved start af systemet komme varmt vand ud af slangen.
Hvis der kommer varmt vand ud forbindes røret øverst på radiatoren.
Forbind nederste rør på radiatoren til returløbet, gerne uden ventil(for at udelukke den som fejlkilde).
Sæt gang i cirkulationen og udluft radiatoren.
Kontroller at tilløb, og hele radiatoren bliver varm(t).

Tak for svaret. Det må jeg lige fremlægge for en der er mere kyndig end mig selv :-)
Her er flere billeder. Er lige ved at rydde om, så der ligger lidt ledninger mv og forstyrrer billedet. Der går to rør ned fra overetagen. Fra det ene går der et rør videre til én radiator som ses på billedet under vinduet. Rørene fra overetagen går ned i gulvet (formentlig ind til badeværelset)Der er en radiator mere ved siden af. Den fik jeg ikke med på billedet. Disse to fungerer fint. På badeværelset er der én radiator, og formentlig noget gulvvarme. Jeg kan ikke huske om det har været i brug mens jeg har haft huset, men radiatoren har været taget af ifb med vandskuring af vægge. Den har ikke været monteret siden , og det er nok ca 12 år siden. Nu ville jeg gerne have den sat op igen, og det fungerer så ikke. Jeg har haft en blikkenslager til at kigge på det, men uden held. Vi skiftede fjvr ventilerne, da han var sikker på det var dem der drillede. Når radiatoren er monteret bliver der ikke varmt nogen som helst steder på radiatoren eller rørene på badeværelset. Hvis jeg åbner ventilerne løber der dog koldt/lunkent vand ud. Argh☺️
Når jeg ser på dine billeder, er der en ting, der undrer mig. Det undrer mig at udluftningsskruen sidder i bunden af radiatoren. Den burde flyttes op i toppen, hvor der sidder en prop. Proppen kan du så bruge til at lukke hullet, hvor udluftningsskruen sad. 
Har du prøvet at løsne radiatorforskruningerne en ad gangen for at se, om der kommer vand ud, hvis ikke er der en blokering et sted.

fase
Mon ikke radiatoren med udluftningsskruen i bunden er monteret omvendt, ift tidligere?
Det betyder i princippet intet, blot udluftningen bliver flyttet op, som Fabrin skriver.

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis