Kommentarer til projekt: Radiator - der kommer ingen varme i den

Her samles kommentarer til projektet: Radiator - der kommer ingen varme i den

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Radiator... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis jeg åbner de forskellige ventiler og skruer på radiatoren, så kommer der vand ud
hamduvednok skrev den 21-02-2025 09:44:22

Altså hvis jeg åbner de forskellige ventiler og skruer på radiatoren, så kommer der vand ud

Det er jo fint.

Men du skal vide om det blot er vand fra højereliggende dele af anlægget, eller vand der bliver pumpet fra varmekilden.
Jeg føler at du mangler overblik over rørføringen, og måske funktionen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Så i mener at ventilen i bunden og proppen foroven skal byttes rundt? Fabrin når du taler om blokering mener du så det kan være i selve rørene? Og hvad gør man så?
Luftskruen i bunden skal flyttes op hvor proppen (det er ikke en ventil, de sidder i til- og afgang) sidder, og proppen skrues i hullet, hvor luftskruen sidder nu.
Angående blokering er deet svært at udtale sig om, men hvordan var rørene afproppede mens radiatoren var fjernet?
Har du en mulighed for at løsne forskruningerne en ad gangen og se om der kommer vand ud? Hold en spand under.

fase
Kan der stå luft i de lodrette rør - der gør at der ikke kommer cirkulation ?
Annonce
Vi kan vel gå ud fra at din returventil i bunden af radiatoren åbner? Prøv at fjerne indstillinsdelen og kontroller om der løber vand gennem termostaten. 

fase
Den var afkoblet og sat propper på som her på billedet. Også forneden
Thomas de lodrette rør giver varme til de to andre radiatorer 
Det ser ud til at radiatoren er på hovedet i forhold til hvordan den oprindeligt har været monteret.
Som den sidder nu vil der samles luft i toppen, så du skal have flyttet udluftsningsskruen op i øverste højre hjørne.
De er byttet om Jacob 😃 men det hjælper ikke
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis