ev elmand skrev den 15-02-2025 23:43:13
Du skal bruge clips til 7 mm og der er ingen f de clips du viser som angiver sømlængde. Du må købe en kasse og se om det virker. Der er så meget forskel på mursten så det kan man ikke sige noget om. Jeg har brugt i 1000 vis af clips, og det næsten kun molersten der nemme at sætte søm i.
Har været i byggemarked i dag for at finde TILLEX som går til tegl og mørtel/letbeton. Og med ekstra lange søm. Desværre stod der Træ/holz på alle TILLEX pakkerne med søm.
Der var til gengæld nogle med skruer (se det ene billede). Mon jeg skal bruge disse og så med ravpluks? Jeg synes jo det er lidt voldsomt....
Er det ikke noget med, at man kan få sådan nogle beslag der minder lidt om dette her (billede). Jeg synes da at jeg førhen har set dem i galvaniseret holde diverse ledninger udendørs.. Var det ikke til at bruge sådan nogen - og så bange et stålsøm i til at holde i fugen?
Hvad hedder denne type beslag? Jeg ved ikke hvad jeg skal søge på.