Kan jeg (selv?) udskifte gulvafløb/vandlås i bruseniche?

Jeg har en vandlås i gulvafløbet i bruseren som lugter fælt.
Jeg har tidligere forsøgt at få svar på, om jeg kan købe en prop som tilsyneladende mangler. (se billede) - jeg oprettede en tråd om det her: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/256243/s/lugt-fra-vandlaas-hvordan-finder-jeg

Desværre har det ikke været muligt at finde sådan en prop nogen steder i byggemarkeder i nærheden og der er heller ikke nogen der har budt ind på tråden. Derfor forestiller jeg mig, at det ikke er noget der lige kan fås.

Skal hele gulvafløb og vandlås udskiftes?

Og er det i så fald noget jeg selv kan/må gøre?

Eller skal der en VVS eller kloakmester ind over?

Brusenichen er beklædt med vinyl eller linoleum eller hvad det nu hedder. Dvs. det er ikke fliser. Det er badeværelse der er etableret et sted, hvor der er trægulv nedenunder vinylen.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at google gummipropper, de findes i utallige udformninger. Jeg tænker en konisk prop kunne gøre det.
johnm skrev den 11-02-2025 16:35:49

Har du prøvet at google gummipropper, de findes i utallige udformninger. Jeg tænker en konisk prop kunne gøre det.

God ide med en konisk gummiprop. Det har jeg ikke prøvet at søge på...

Jeg går ud fra, at det er sådan en man bruger til laboratorieudstyr som kolber og den slags?
https://www.hounisen.com/laboratorieudstyr/roer-og-pcr-artikler/propper/gummipropper

Hvor kan man mon købe sådan noget som privat-person og enkeltvis?

Vvs eksperten søg på pipe clamp ,godt nok ikke koniske men jeg tror de kan bruges hvis der er en i den rette størrelse 
Prøv at se om du ikke kan finde en prop fra en vinflaske, som passer eller kan skæres til, så den passer.
Annonce
Jeg kan ikke huske hvem der lavede de afløb men…….
Purus har nogle forskellige størrelser som måske passer. Purus
Blucher har også noget Blucher
Måske mål hullet og tag et par billeder og gå en tur i nærmeste AO Johansen eller Brdr Dahl. De kan måske hjælpe, selvom de jo er engros forhandlere. Det skader jo ikke at spørge

Bare kald mig BBB 
Nogen der kan fortælle mig, hvad dette rør er til? (rød pil)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis