Hej LDS’ere.
Igen en lidt skør ide, men har fået købt mig et 1 kWh powerbatteri (Anker Solix C1000x) (mobilt) som blandt andet kan lade op med solceller.
Når den lader med solceller, kan den lade med op til 600 watt, og 11-32 V 10A eller 32-60V 12,5A
Det er et XT60 stik der sidder på enheden til solceller.
Jeg har set på de mobile kuffert solceller man kan få, men eks et EcoFlow 400 watt koster omkring 6500,- og kan købes brugt for ca. 4000,-
Men et alm solcelle panel til fast installation kan købes markant billigere, og jeg har et hegn ind i mod en nabo hvor det kunne monteres på (naturligvis efter aftale med nabo) og jeg har et skur ca. 20 meter derfra hvor jeg ville kunne lave en “lade station”
Men hvordan ville det fungere hvis solcellerne ikke kan komme af med strømmen? Jeg vil jo ikke have den powerstation tilkoblet altid.
Bonusinfo, jeg har købt Power stationen af flere grunde, den første er sikkerheden i at have strøm ved nedbrud til de vigtigste dele (den kan levere 1800 watt med ren sinus bølge på 230 volt.)
Derudover skal den bruges lidt i haven til el have redskaber der ikke er på batteri og hvor der er langt til batteri.
Og sidst men ikke mindst skal jeg også bruge UPS funktionen i den når jeg er ude og spille som dj så min pult og mest følsomme udstyr ikke tager skade hvis strømmen skulle gå.
Ved godt der er en del info som ikke er relevant ift spørgsmålet, men håber det kan give en god forståelse for hvad min hensigt er. 😀
Hej LDS’ere. Igen en lidt skør ide, men har fået...
Vis hele indlægget