Afmontere vinduesplader

Hejsa!
Jeg har anskaffet mig et hus og vil som det første gerne modernisere stuen. Et stykke af stuen er gammel udestue og er siden blevet integreret i huset med ekstra isolering på væggene. Oven på den isolering er der lagt en bred vinduesplade. 

Vi kunne godt tænke os en anden løsning men jeg ved ikke hvordan jeg bedst afmontere pladen?

Den er er vidst af plastik men fyldt op med et eller andet porøst og noget der minder om fugemasse. Som i måske kan høre er jeg nyankommen i lav-det-selv universet :) 

Håber I kan hjælpe!
Hejsa! Jeg har anskaffet mig et hus og vil som det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er fald på sålbænken men der er også en stor fed revne i fugen. Den skifter jeg ud. Er det bare at skæren den gamle fuge væk og så sprøjte ny fuge ind? Hvilken type bør jeg bruge? 
djaydjay skrev den 07-02-2025 17:23:59

Tænker også, at der skal kigges på udvendige fuger omkring vinduet.
Ser ud til, at der trænger en del vand ind, og det mest sandsynlige må vist være fuger omkring vinduet.

Ja, de skal selvfølgelig også ses efter, men hvis sålbænken er lavet korrekt kommer der stort set ikke vand ind selv uden en fuge.

Selvbygger med stort S. 
tak for svar! Der er lidt at gå i gang med 😄
Når der så er lagt fibergips på kan jeg så spartle og lægge filt på? (Vi har nemlig tænkt at fjerne tapet og lægge filt på væggene)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også