Det er lidt svært for mig at regne ud, hvordan jeg får tagpap hæftet på husmuren/sålbænken under vinduerne. Men du kan se billederne herunder. Oversigtsbilledet viser hvor jeg gerne vil bygge et cykelskur. Det skal være hele gavlens længde, og så ud til støttemuren. Ca. 5 x 2,8 m
Så havde jeg tænkt at lægge en bærebjælke under sålbænken, og lade spær flugte med sålbænk, så jeg kan lægge tagpladen af på sålbænk og spær. Så ville jeg få 15mm tagkrydsfiner ind mod vinduesrammen, og få lavet noget tagpap som går ind under den lille drypnæse der er på vinduesrammen. Jeg er bare bange for, at jeg ikke kan få det helt tæt, og så kommer der måske vand ned bag tagkrydsfiner og ligger ved træet på vinduesrammen.
Så har du en ide til hvordan jeg kan gøre det bedst? Overvejer også, om jeg skal starte taget under sålbænken, men så mister jeg 10,5 cm mursten + 1,5 cm tagkrydsfiner, får kun lige over 2 meter i højden.
Det kan også være, at jeg skal have fat i en tagdækker for at få vejledning, men hvad tænker du? 😊