Er dette en sætningskade?

Hej,

Har netop købt dette hus fra 1969 og har lige set en revne i ydermuren + den ene indervæg. Indervægge er gasbeton..

Bør jeg nævne det til min ejerskifteforsikring, for der står intet om det i tilstandsrapporten, eller skal jeg blot krasse det ud og spartle op og derefter male?

Hvor “seriøst” er det? Er det såkaldte sætningskader eller?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billederne er af det samme sted på huset bare set indvendigt og udvendigt fra? Det er en sætningsskade, som jeg vil mene burde være nævnt i tilstandsrapporten. Udvendigt ser det ikke så slemt ud men indvendigt synes jeg det ser lidt grimt ud. Kan du se om det har været repareret tidligere? At gamle huse sætter sig er ikke ualmindelige men det skal helst ikke udvikle sig over tid, for så har man et problem. Jeg ville nok tage fat i en byggesagkyndig for at finde ud af hvordan du skal forholde dig.
perhans skrev den 27-01-2025 11:19:14

Billederne er af det samme sted på huset bare set indvendigt og udvendigt fra? Det er en sætningsskade, som jeg vil mene burde være nævnt i tilstandsrapporten. Udvendigt ser det ikke så slemt ud men indvendigt synes jeg det ser lidt grimt ud. Kan du se om det har været repareret tidligere? At gamle huse sætter sig er ikke ualmindelige men det skal helst ikke udvikle sig over tid, for så har man et problem. Jeg ville nok tage fat i en byggesagkyndig for at finde ud af hvordan du skal forholde dig.

Det er ikke samme sted! Synes selv udenvendigt er grimmest, det ligner ikke der har været noget før! 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også