Termosikring går hele tiden

Jeg har en termosikring, der går hele tiden. Når jeg kobler den ind, er der gnister bag afskærmningen i panelet. Jeg kan ikke lige finde nogen fejl på resten af anlæget, men det betyder jo ikke, at der ikke er nogen. Kan en termosikring blive dårlig?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det du kalder termosikring?
Hvis det er en automatsikring, hvilke apparater er tilsluttet den gruppe?


GodeVen skrev den 23-01-2025 13:12:45

Hvad er det du kalder termosikring?
Hvis det er en automatsikring, hvilke apparater er tilsluttet den gruppe?


Ingen! Alt er afbrudt, og termo/automat sikringen slår stadig 

Du skriver, at det gnistrer bag panelet. Mener du med panelet din gruppetavle? Hvis du mener gruppetavlen, bør du hurtigst muligt få fat i en elektriker. Der er noget galt med din installation.

fase
Fejlen er fundet: en gulvvarmeshunt er koblet på kredsen, og det var den, der triggede sikringen. Måske cirkulationspumpen er stået af? 
Nå, det var så ikke gulvvarmen alligevel..., har målt på sikringen, der går 5,3 A igennem den, og den er mærket til 13A. Den slår så sikringen med de 5,3 A. Og også HPFI. Der er intet tilsluttet, så de 5,3 A er lidt underligt🤔
Annonce
Når det gnistrer, når du kobler ind er sikringen defekt og skal skiftes, eller der et forbrug. Hvordan måler du strømmen på 5,3 A, når du siger der ikke ér forbrug? Prøv at tage ledningerne på afgangen fra og mål, om der er strømforbrug.

fase
S. Fabrin skrev den 23-01-2025 16:54:49

Når det gnistrer, når du kobler ind er sikringen defekt og skal skiftes, eller der et forbrug. Hvordan måler du strømmen på 5,3 A, når du siger der ikke ér forbrug? Prøv at tage ledningerne på afgangen fra og mål, om der er strømforbrug.

 Med ledninger frakoblet står der stadig 5.3 A. Så for mig at se, er automatsikringen gået i stykker?

Dedt har du fuldstændig ret i. Så ny automatsikring må anskaffes og monteres.

fase
Spændende.
Lad os høre hvad der forårsager problemet, og hvordan det bliver fixet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du skriver at HPFI bliver også koblet ud , så er det ikke automatsikringen der fejler noget , du har en fejl i din installation .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis