Renovering af garage

Hejsa

Jeg har en muret garage på 30 kvm. Den har (uisoleret) 90 mm hulmur, utæt fladt tag (tagpap), og så er det gammel beton gulv på 10 cm, som har en masse små huller / revner.

Den ligger i skel, så beboelse får jeg den aldrig godkendt til.
Men overvejer om jeg kunne rykke mit kontor derud.
Taget skal selvfølgelig laves og isoleres, og jeg vil isolere hulmuren, samt lave nye indervægge med isolering også.
Mit store spørgsmål er gulvet. Her har jeg nemlig på den ene side nogle folk, som ikke mener at det er nødvendigt at lave nyt terrændæk for at isolere, mens jeg også har nogle som bestemt mener jeg bør gøre det, da tingene man har på gulvet ellers kan optage fugt?

Jeg ville jo gerne undgå den omkostning, men kan ikke rigtig regne ud om det er en nødvendighed eller om man ville kunne undgå at bruge det op, og evt nivellerer og smide nogle fliser eller epoxy uden isolering?

Kan I gøre mig klogere?

Mvh Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil helt bestemt anbefale at bryde gulvet op, og få det isoleret..
Ved ikke om man må lave gulvvarme men det ville da være lækkert..

Et problem med sådan en garage, kan være kuldebro ved fundamentet, så kan du isolere ydervæggene  indvendigt, vil det nok være optimalt..

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal passe på med at isolere din mur på indersiden. Det kan godt bliver en fugtfælde. Hvis du isolerer din hulmur, burde det være nok til en garage. Så jeg vil modsat je_ns ikke isolere indvendigt. Men jeg er enig i at det bedste ville være at bryde gulvet op og få det isoleret.

Jeg har en velisoleret garage, hvor mit krav er blot at den holdes frostfri. Den har et par vinduer i hver side, som giver lidt varme om vinteren. Denne vinter har jeg ikke brugt ekstra opvarmning og temperaturen er nu 5-6 grader. Hvis den kommer under 5 grader tænder jeg for en simpel varmeblæser.
Eks. Skamolplader ​vil være velegnede, så kan vægen stadig ånde, og bare man sørger for der ikke sidder noget organisk på den eksisterende væg, kommer der heller ikke skimmelsvamp. Og selv om Skamol vel kun har ca, ½ så god isolationsevne som de bedste bats, vil det stadigvæk hjælpe, og især hvis der er problemer med kuldebro ved en uisoleret sokkel..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis man vil isolere indvendigt er det en god løsning, der ikke giver risiko for skimmel, men det er ikke ret meget isolering man får pengene og arbejdet. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Køb din epoxymaling online på Flügger.dk - få leveret eller hent i butik.     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis