Hej alle LDS'ere,
vores varmeregning ligger i den høje ende (ca. 20.000,- /år.), og selvom vi tilsyneladende pumper meget varme ind i huset, så har vi ofte kun 19-20 graders varme inde i huset.
Døre/ vinduer blev skiftet i 2024 til 3 lags, så vi er begyndt at kigge på varmespild gennem sokkel og vægge.
Jeg har i den forbindelse anskaffet mig et lille termisk kamera, og taget de vedhæftede billeder af vores sokkel.
Blå er kold og Rød er varm.
Huset er fra 1910, med en lille tilbygning fra 2023 - og det første billede ("Sokkel_1") viser soklen i overgangen fra det gamle (th) til det nye byggeri. Skellet mellem de 2 bygninger er (skræmmende) tydeligt synes jeg selv.
Begge bygninger er med gulvvarme, men det der undrer mig er at varmen fra den gamle bygning nærmest kommer op helt nede fra - dvs. under gulv niveau. Jeg gravede derfor lidt ud langs soklen ("sokkel_2") for at se hvor langt nede varmen egentligt kom fra, og til min overraskelse ser det ud tl at varmen nærmest kommer helt nede fra under huset?? Og vi har ingen kælder....
Er det helt normalt/foventeligt ved ældre huse eller vil det give mening at efterisolere soklen udefra?
Hej alle LDS'ere, vores varmeregning ligger i den...
Vis hele indlægget