wifi kontakt i sommerhuset

Hej

Jeg har brug for en væg kontakt i mit sommerhus jeg kan slukke for ihjemme fra huset og som kan tændes enten hjemme fra eller fysik i sommerhuset. tænker 10a er nok.

Hej Jeg har brug for en væg kontakt i mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Den ser fint ud og den vil jeg gerne købe samt jeg er glad for et RJ 45 kabel. Hvordan kan jeg slukke og tænde for den i sommerhuset ? Manuelt
Kan se jeg skal bibeholde sikrings gruppen til el radiator samt tage strøm fra lys gruppe til styring

Du slukker og lænder lokalt med en trykknap tilsluttet sw og fase. ​Du kan sætte en fjeder på din nuværende afbryder og bruge den. ​Du vil ikke mere ​kunne se på knappen om der er tændt eller slukket.
SW input på den kan konfigureres til at virke med en almindelig afbryder. Dermed er der ikke brug for fjeder. Lampe på nuværende afbryder kan forbindes til et output på modulet.
Virker det ordenligt med en almindelig afbryder? Jeg har aldrig arbejdet med Shelly.

Aqara har en tilsvarende enhed, den er til almindelig afbryder. Det er efter min mening ubrugeligt. Der kan man slukke eller tænde ved at bruge afbryderen. Det virker altid. Men det den gør, er at invertere signalet fra fjernbetjeningen. Det betyder at automation kommer til at virke modsat, hvis nogen har trykket på omskifteren. Så hvis man sætter den til at tænde når strømmen er billig, slukker den når strømmen er billig.

Jeg har lidt forskellige Shelly-moduler, og de virker ganske fint. Har dog ikke det viste 3-fasede relæ.

Man indstiller hvilken type afbryder man har (almindelig afbryder eller fjedertryk).
Dernæst hvad der skal ske, når afbryder påvirkes. F.eks. kan man vælge, at at relæets udgang skal skifte til det modsatte af den aktuelle stilling. Dvs. for et fjeder tryk vi det skifte hver gang man trykker. For en afbryder vil det skifte, når afbryderen skifter fra tændt til slukket eller fra slukket til tændt.
Hvis man f.eks. slukker relæet over wifi, så kan man efterfølgende tænde igen ved at vippe afbryderen til den modsatte stilling. Relæet vil så være tændt med afbryderen i denne position. Slukket man igen over wifi, så skal afbryderen vippes til modsatte position. For brugeren vil det derfor se ud på som samme måde som en korrespondance afbryder, dvs. afbryderens position siger ikke noget om hvorvidt der er tændt eller ej. Men det vil lampen så afsløre.

Det blev måske lidt kringlet forklaret. Men kan anbefale at kigge lidt på manualen for at se mulighederne:
https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-pro-3-web-interface-guide#ShellyPro3webinterfaceguide-Outputsettings
Ovenstående er manual til web-interface, men man kan indstille det samme fra deres app.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis