Toilet løber og jeg har prøvet næsten alt...

Toilettet løber STADIGT..

Udfordring 1 og 2

1. Der løber lidt ud stadigvæk, testet med toilet papir og det bliver vådt. Givet det er meget meget lidt der render, men det render.

2. Jeg skylder ud, den løber, jeg skylder ud igen, det stopper med at løbe det meste men så er udfordring 1 der igen, at det løber meget meget lidt.

​Mit bud er lidt af det er de o ringe i bunden af toilettet, siden de der små sorte pletter i vandet, ligner det er fra dem men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det. ​

Hjælp :( 

Jeg ringer nok mere eller mindre til en VVS i morgen men tænk nu hvis der var nogen som havde en ide..

Toilettet løber STADIGT.. Udfordring 1 og 2 1.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skriver “du tror” det er O- ringen i bunden.
Det burde du jo kunne se nu du har cisternen af?

Jeg aner ikke om man kan skille det ad, men på dette billede ligner det at der er gevind. Måske er det limet også?

Tegning eksempel

Bare kald mig BBB 
Har du prøvet at afkalke? Ser ud som om der sidder kalkaflejringer på indmaden. Små stykker kalk kan komme i klemme ved bundventilen så den ikke lukker ordentligt af. Måske et forsøg vær

Jeg har afkalket nu. Virkede desværre ikke.

Big Bam Boo Det er sandt og det er fjollet.

Jeg fandt ud af at i en af de 3 skruer som får cistern til at sidde fast, der dryppede den meget. 

Jeg gav alle 3 silikone fedt, skruede lidt til og den drypper ikke mere ved skruen.

Der triller desværre stadig lige vand ud, se billede med stykke rullepapir der viser(sådan cirka viser) hvor meget der triller. Der er ventet 15min efter et skyld og testet med rullepapir.

Jeg kan ikke skrue plastikken af i bunden, kan ikke se om den er limet og den vil absolut ikke af.

Problemet er ikke løst.
1. Skruen drypper ikke, for nu.. Rød cirkel er der ​hvor det dryppede fra, billedet ​bagefter er under skruen.

2. Plastikken i bunden med den O ring, tror jeg stadig er den der er skyldig i at det drypper.

3. Mangler noget stort værktøj der kan vride den plastik dims af i bunden. 

Problemet ser ud til at være løst. Det løber ikke mere. 

Løsning silikone fedt på gummiet som holder cistern. Den der er markeret med rød cirkel på billedet.

Tak for hjælpen alle sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis