Toilet løber og jeg har prøvet næsten alt...

Toilettet løber STADIGT..

Udfordring 1 og 2

1. Der løber lidt ud stadigvæk, testet med toilet papir og det bliver vådt. Givet det er meget meget lidt der render, men det render.

2. Jeg skylder ud, den løber, jeg skylder ud igen, det stopper med at løbe det meste men så er udfordring 1 der igen, at det løber meget meget lidt.

​Mit bud er lidt af det er de o ringe i bunden af toilettet, siden de der små sorte pletter i vandet, ligner det er fra dem men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det. ​

Hjælp :( 

Jeg ringer nok mere eller mindre til en VVS i morgen men tænk nu hvis der var nogen som havde en ide..

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er to muligheder for fejl. Indløbs ventilen lukker ikke tæt. Det betyder at der løber lidt vand ud af overløbet.
Det kan også være ventilen i bunden, der er lidt utæt.

fase
Jeg løste dette problem med nogle tunge jernstupmer (måske 100-200 gram) som jeg vha. ståltråd satte omkring bundproppen - så pakningen blev trykket mere ned mod udløbet. Det fik pakningen til at slutte tæt.

Ulemper er så at vi skal trykke og holde begge knapper inde samtidig, for at få skyllet toilettet.
Thomas_Mygind skrev den 05-01-2025 21:30:31

Jeg løste dette problem med nogle tunge jernstupmer (måske 100-200 gram) som jeg vha. ståltråd satte omkring bundproppen - så pakningen blev trykket mere ned mod udløbet. Det fik pakningen til at slutte tæt.

Ulemper er så at vi skal trykke og holde begge knapper inde samtidig, for at få skyllet toilettet.

Hvorfor ikke løse problemet.

fase
S. Fabrin skrev den 05-01-2025 21:52:49

Thomas_Mygind skrev den 05-01-2025 21:30:31

Hvorfor ikke løse problemet.

Det kunne jeg også godt tænke mig at gøre - men synes jeg har prøvet alt...

Oftes er det som Fabin skriver, ventilringen på udløbsventilen der er utæt.
Eks. Eksempel på ifø ring
Selvom du tager den af og synes den ser fin ud, kan den sagtens være utæt alligevel. Det er nok noget med hårdheden af den der ændrer sig.

Indløbsventilen på første billede kan du faktisk vippe ud med en lille skrutrækker og vende, så får du en frisk anlægsflade på den. Sørg for at der er rent og kalkfrit i indløbsventilen.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Start med at finde ud af om det er indløbs eller udløbsventilen der ikke lukker tæt. ( fyld cisternen op og luk for vandet på tilgangsventilen holder toilettet op med at løbe er det indløbsventilen du skal koncentrere dig om )

En toiletcisterne er ikke raketvidenskab.

Selvbygger med stort S. 
Super mange tak for alle bud, jeg prøver at fikse og hvis jeg finder løsningen ud fra jeres bud eller andet, så skriver jeg det her snarest 👍
Udover det andre har været inde på kan jeg se flg ud fra billederne. Går ud fra udløbspakning er skiftet og indløbspakninge er skiftet eller "vendt" som andre nævner?. Med tiden bliver den form for gummi nedbrudt og mindre fleksibel og bør optimalt skiftes efter nogle års brug.

1. Der bør bruges silionefedt på indløbspakningen og specielt på udløbspakningen. Dette angives også når man køber en pakning til udskiftning i brugervejledningen. Smør den når den er tør.
  2. Den plastflade som pakningen rammer i bunden af cisternenen skal helt renses for kalksten. På billederne ses der tydeligt kalksten på den flade bagtil mod overløbet. Brug afkalker - men ikke skuresvamp eller andet der skader og lign. da du ikke må ridse plastfladen for så holder den slet ikke tæt. Se vedhæftede billede. DU kan også tjekke med en finger om der er hakker eller skader på den flade.
  3. Smør gerne andre bevægelige dele og plastflader der gnider mod hinanden (fx det plastkryds der er i bunden af cisternen) i cisternen med silikonefedt så øger du sandsynligheden for at det hele "sætter" sig korrekt og lukker helt tæt.
  4. Gentag smøringen med silikonefedt 1x årligt og udskift de to pakninger (indløg og udløb) hver 3-5. år - og jeg er "næsten" sikker på det vil holde i flere årtier. En tube silikonefedt til 50 kr holder mange år.
Ingen grund til at få en dyr VVSer til at se på det :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Superdiy skrev den 06-01-2025 08:07:45

En toiletcisterne er ikke raketvidenskab.

Det er det heller ikke at tale polsk, rigtig mange små børn kan det næsten perfekt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg er kommet en smule videre og har ikke fundet løsningen endnu. Jeg har haft Cisternen af nu og testet hvor vandet ud fra. Her er et nyt billede. Det er sku lidt skørt det her.

Jeg har renset, har skiftet ventilringen på udløbsventilen og indløbspakningen. Havde jeg ikke gjort da jeg startede den her post fordi jeg synes de absolut var fine.. Det fiksede desværre intet med de nye..

Det næste der sker nu, jeg tror det er o ringen i bunden af cisteren og jeg kan overhovedet ikke, som i overhovedet ikke finde noget om hvordan man tager den af så jeg kan putte en ny o ring på.

Så ja der er 2 ting jeg gør nu

Finder ud af hvordan jeg får sat ny O ring på der

Fuger det til i bunden(før jeg fuger, vil jeg godt lige høre, er der noget bestemt jeg skal overveje før jeg fuger det til nede i cistern?)

og til aller absolut sidst, så det vel nyt toilet. Jeg gider ikke mere lol 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis