Nyt trægulv flager op

Billederne siger det meste. Det er pinch pine. Og generelt rigtigt flot. Det har ligget og akklimatiseret i næsten en måned. Og der er ikke noget med byggefugt. Det er gammelt hus.

En del steder (måske hver 10. bræt) kommer der sådanne flager som fanger strømperne og flækker af.

Kan man gøre noget? Vi er stadig ved at lægge det. Billederne er fra det sidste bræt vi lagde i går og der er vi ret sikre på at det ikke flagede op

Edit: Da der er ret langt mellem åreringene så giver det et ret stort hul hvis sådan en flage ryger af. Jeg kan prøve at sprøjte lidt lim ind under  
Billederne siger det meste. Det er pinch pine. Og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er nu ikke så svært at skifte et par enkelte bræder , men nok ikke et gør det selv hvis du ikke har prøvet
er det masivt eller parket
De er i rummets fulde længde. 3,8 m.

32 mm tykke og 136 mm i bredden. Jeg har selvfølgelig en stak med overskydende/frasortede at tage af. Og så saver man vel “bare” det dårlige bræt op på langs med dyksaven, lister det af og så lægger man det nye ned, med den nederste del af noten fjernet? Og så med en god klat lim. Kan nok ikke skrue det i da de er skruet i fordækt?

Det er bare virkelig, virkelig træls arbejde så vil helst kunne lappe det pænt. 
Hvis du lige finder et par YouTube videoer om CA lim, kan du se hvordan det kan bruges, også som erstatning for spartel ved mindre huller/revner.

Jeg har selv brugt det på en 2.sorterings bordplade i egetræ, som blev til 1. Sortering efter denne behandling.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også