Panasonic monoblock

Hej. 
Har lige fået tilsluttet en panasonic monoblock 5 kw til garagen som kun skal styre gulvarmen. 
Og Sys dog der er for varmt og syntes ikke jeg kan styre varmen. Kun et sted som vist på billedet. 
Kan det passe jeg ikke kan skrue mere ned for fremløb temp.?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kende din type eller serienr. er det ikke muligt at finde en manual. Men prøv at indtaste data på nedenstående link.
manual til monoblok​​​

fase
CHAT GPT

Justering af varmekurve på Panasonic monoblock:
  1. Adgang til indstillinger:Gå til varmepumpens kontrolpanel eller styringsapp (hvis tilgængelig).
  2. Indstilling af varmekurvens hældning:
    • En stejlere kurve (højere værdi) giver højere fremløbstemperaturer ved lave udendørs temperaturer.
    • En fladere kurve (lavere værdi) reducerer fremløbstemperaturen og sparer energi, men kan kræve manuel justering ved ekstrem kulde.
  3. Parallelforskydning:Du kan flytte hele kurven op eller ned, hvis alle temperaturer generelt føles for varme eller kolde.
Typiske parametre:
  • Lav hældning (0,2-0,4): Velegnet til godt isolerede huse eller gulvvarme.
  • Høj hældning (0,5-1,0): Velegnet til ældre huse eller radiatorer.
Tips:
  • Overvåg komforten: Justér gradvist og vurder komfort og energiforbrug.
  • Kontroller isoleringen: En godt isoleret bolig kræver ofte en fladere kurve.
  • Vejrkompensering: Sørg for, at udendørs sensoren er korrekt monteret og virker optimalt.
Har du en specifik model eller en unik installationssituation, kan vi dykke ned i dens specifikke indstillinger eller anbefalinger. 😊

Jeg har den samme varmepumpe og betjeningspanel, installeret af Amalo. Du skal indstille varmekurven som Thomas beskriver og så kan du justere temperaturen i forhold til den på betjeningspanelet som jeg kan se du har gjort. Men for at det skal virke skal der være en temperaturføler udendørs, der afgører hvor på varmekurven du er.
Midel nummer 
Wh mdc05j3e5

Dee er en udendørs føler på den. Og den er justeret til laveste temp i den kurve man kan tilgå direkte fra betjenings panelet. 
Kan du se hvilken værdi den melder tilbage og er det en værdi der passer med hvor koldt det er udenfor?
Annonce
Der er vel udendørs temp?
Nej kun fremløb temp som er 39. 
Så den eneste mulighed for at få temperaturen ned er ved ved justere fremløbs temp? 
Er der ikke andre herinde som har lidt erfaring med denne type varmepumpe?
Fremløbstemperaturen er hovedparameteren som man styrer varmepumper med.

Hvis fremløbstemperaturen bliver for høj, så bliver gulvet for varmt, og så bliver der for varmt indenfor.

Fremløbstemperaturen er bestemt af to underliggende parametre: Varmekurven og temperatursætpunktet. Hvis du vil have det koldere, skal du enten ændre varmekurven, eller setpunktet på den ønskede temperatur.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis