Registreret som carport men er garage.

Hej alle,

Vi har for 4 år siden købt et hus hvor vi desværre har været for sløve med vores gennemgang af huset.

Huset har en sammenbygget garage (under samme tag som huset) som er muret op på inder og yderside med isolering imellem. - dog står den del af huset registreret som en carport der er bygget op af træ.

Jeg ved at jeg selv kan ændre det via BBR, men jeg er i tvivl om, om det vil gå hen og give bagslag i form af udnyttelses grad eller bebyggelse eller anden form for konsekvens ?. Det står registreret som værende 40m2 men jeg har nu målt det indenvendigt til omkring 48m2.

Er der nogle som har prøvet eller ved noget om lignende situation.

Mvh.
Andreas 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have rettet BBR, det er ejers ansvar at den er retvisende. Hvad kommunen evt kan have af krav i forbildelse med lovliggørrelsen er umulige at vide. Vi kander ikke lokalplan, hvad der er oplyst i BBR og hvad de relle forhold er og ej heller hvad der er udstedt byggetilladelse til. Start ​med at finde byggetilladelses tegningerne, check om de passer med virkelighed og hvad der er af restriktioner i lokalplanen.

Deefter så er det en snak mrd kommunen om hvordan det ​kan lovliggøres. De opmålte ​indvendige kvm kan ikke bruges til noget. Garage mål ​opgøres udvendigt på bygningen. Carport på tsgets ydre..... så noget tyder ​på der er forskellige afvigelser...... da det kun er 4 år siden du købte og der øjensynligt er et manglende match mellem.virkelighed og BBR, burde det være opdaget i tilstandsrapporten, så find den og check hvad der står her. Check med din sdvokst fra handlen hvad der er at gøre i forhold til mægler, sælger og byggesagkyndig der har lavet rapporten...... ellers er der jo nok kun at lytte på kommunens krav og at opfylde disse..... held med processen, og følg gerne op her med hvad der sker.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis