Udskiftning gammel vandsystem

Jeg planlagde at udskifte bruseafløbet og fliser og opdagede, at vandrørene var i dårlig stand. 
 Der er ingen VVS-plan, og jeg forstår, at alle vandrør skal udskiftes.  
Rørene er placeret under betongulvet og løber gennem nogle af rummene.  
Jeg tror den eneste mulighed er at lægge nye rør langs væggene.  
Jeg har et meget begrænset budget og vil gerne lave alt selv.  
Jeg har meget erfaring, men måske har du nogle råd.  
Jeg ville være taknemmelig for enhver informationer. 
Jeg planlagde at udskifte bruseafløbet og fliser... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thomas Mygind, jeg skal på ingen måde undskylde de fejl du nævner i dit indlæg, men blot nævne at det på ingen måde svarer til mine erfaringer med VVS montører. Mine erfaringer er absolut positive. 
Du nævner en VVS¨ser som stripsede gulvvaremeslangerne  fast til rionettet. Jeg kan forstå, at du ville have gjort det på anden måde.
Du er selvfølgelig sikker på, at de nævnte VVSëre alle var autoriserede og at du er helt klar over bestemmelserne.
Du har undladt at svare på, hvilke forudsætninger du selv har for at bedømme et VVS-arbejde.
Jeg skal medgive at alle håndværkere kan begå fejl, men jeg har altid kunne gå ind i en positiv dialog med vedkommende med et positivt resultat.

fase
Har nok bare været uheldig med mine VVS'ere gennem tiden.
Alle tømre, malere og elektrikkere jeg har mødt har været gode.

Omkring forudsætninger for at kunne vurdere VVS'er - så er jeg ingeniør og har bygget fabrikker og fabriksanlæg så ved en del om konstruktionen af sanitære anlæg, pumper, ventiler, instrumentering, drænbarhed, tryk/flow-dimmensionering, ionbytning, omvent osmose, varmelære, danske standarder osv.
S. Fabrin skrev den 29-12-2024 15:08:24

Thomas Mygind, jeg skal på ingen måde undskylde de fejl du nævner i dit indlæg, men blot nævne at det på ingen måde svarer til mine erfaringer med VVS montører. Mine erfaringer er absolut positive.
Du nævner en VVS¨ser som stripsede gulvvaremeslangerne  fast til rionettet. Jeg kan forstå, at du ville have gjort det på anden måde.
Du er selvfølgelig sikker på, at de nævnte VVSëre alle var autoriserede og at du er helt klar over bestemmelserne.
Du har undladt at svare på, hvilke forudsætninger du selv har for at bedømme et VVS-arbejde.
Jeg skal medgive at alle håndværkere kan begå fejl, men jeg har altid kunne gå ind i en positiv dialog med vedkommende med et positivt resultat.

Tror hans anke til den med gulvvarmeslangerne var at selve arbejdet tog en time, men blev faktureret til 15.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også