Samling af bordplade der er for kort

Hejsa...
Er ved at lave et arbejdsbord i min garage..
Jeg har købt sådanne 2 
bordplade

Da de ikke er lange nok, ville jeg gerne høre om det er muligt at samle dem på på midten, altså ikke i et hjørne som normalt..
men blot skubbe dem op mod hinanden..

Er det noget i har erfaringer med at gøre?
Hejsa... Er ved at lave et arbejdsbord i min... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BOFH skrev den 27-12-2024 18:20:00

Joker22 skrev den 27-12-2024 17:43:46


Jeg glemt at fortælle at der skal være en vinkel på bordet, derfor kan de bordplader på 3 m i div byggemarkeder ikke bruges, da de runder i kanten


??? Hvorfor skulle man ikke kunne gøre det? Det  er noget de kan hjælpe med rigtigt mange steder - eg Silvan. De relevante snit ser ud som på billedet og er netop noget de kan hjælpe med de steder hvor de har savværk. 


/BOFH

 Hverken silvan eller bauhause laver dette

For at komme tilbage til dine bordplader, så kan du lime dem sammen som beskrevet uanset om det er vinkel eller lige stød. Min beskrivelse gælder i værksted og ikke i køkken. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ærgerligt der ikke er nogen i nærheden af dig der tilbyder det, det gør de her!

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 28-12-2024 17:22:44

Ærgerligt der ikke er nogen i nærheden af dig der tilbyder det, det gør de her!

/BOFH 

 Ja det er mega ærgerligt..Har snakket med Slagelse og Roskilde, men ingen af dem har maskinen til det

Joker22 skrev den 28-12-2024 17:27:58

 Ja det er mega ærgerligt..Har snakket med Slagelse og Roskilde, men ingen af dem har maskinen til det

Med plader med buet forkant kan man også gøre det med 2 rene snit i 45 grader, men ser ikke så fedt ud imo.


/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det kan såmænd laves med en overfræser og et passende slet jern - skabelonen HER er så tilpas lang, at den kan bruges til et hvert hjørne. Er det for dyrt kan den laves selv. Fidusen er blot, at støde de 2 ender sammen, og køre fræserjernet igennem, så ende og langside passer sammen. Vinkelsnittet tæt på forkant, afhænger af radius på forkanten. Dette er naturligvis 45 gr.
Og vigtigst af alt - sørg for overfræser skal fjerne så lidt som muligt, og brug tape, så laminat forkant ikke ødelægges, der hvor jernet ikke kører imod emnet. Vil man note samlingen, køres blot med leje notjern - husk altid - anlæg fra samme flade.  Til arb. plade er det ganske ukritisk - derimod skal en køkkenplade sidde 100% " i skabet ", da man ikke på nogen måde kan pudse en samling i laminat og al fyld/spartel vil blive synligt.
Ps. før man denne fræsning, er det altid en god ide, at afprøve på noget affaldsplade først.

 

cdp skrev den 28-12-2024 18:17:07

Det kan såmænd laves med en overfræser og et passende slet jern - skabelonen HER er så tilpas lang, at den kan bruges til et hvert hjørne. Er det for dyrt kan den laves selv. Fidusen er blot, at støde de 2 ender sammen, og køre fræserjernet igennem, så ende og langside passer sammen. Vinkelsnittet tæt på forkant, afhænger af radius på forkanten. Dette er naturligvis 45 gr.
Og vigtigst af alt - sørg for overfræser skal fjerne så lidt som muligt, og brug tape, så laminat forkant ikke ødelægges, der hvor jernet ikke kører imod emnet. Vil man note samlingen, køres blot med leje notjern - husk altid - anlæg fra samme flade.

Det havde jeg også foreslået tidligere i tråden - men vidste ikke der fandtes en færdig skabelon til det. Den giver også mulighed for at flexe lidt hvis tilstødende murværk ikke er helt i ret vinkel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 28-12-2024 18:28:09

cdp skrev den 28-12-2024 18:17:07

Det kan såmænd laves med en overfræser og et passende slet jern - skabelonen HER er så tilpas lang, at den kan bruges til et hvert hjørne. Er det for dyrt kan den laves selv. Fidusen er blot, at støde de 2 ender sammen, og køre fræserjernet igennem, så ende og langside passer sammen. Vinkelsnittet tæt på forkant, afhænger af radius på forkanten. Dette er naturligvis 45 gr.
Og vigtigst af alt - sørg for overfræser skal fjerne så lidt som muligt, og brug tape, så laminat forkant ikke ødelægges, der hvor jernet ikke kører imod emnet. Vil man note samlingen, køres blot med leje notjern - husk altid - anlæg fra samme flade.

Det havde jeg også foreslået tidligere i tråden - men vidste ikke der fandtes en færdig skabelon til det. Den giver også mulighed for at flexe lidt hvis tilstødende murværk ikke er helt i ret vinkel.

/BOFH 
jep - har brugt den ​før - mener jern og måske kopiring skal matche, men er snart nogle år siden.... 

 


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også