Det kan såmænd laves med en overfræser og et passende slet jern - skabelonen
HER er så tilpas lang, at den kan bruges til et hvert hjørne. Er det for dyrt kan den laves selv. Fidusen er blot, at støde de 2 ender sammen, og køre fræserjernet igennem, så ende og langside passer sammen. Vinkelsnittet tæt på forkant, afhænger af radius på forkanten. Dette er naturligvis 45 gr.
Og vigtigst af alt - sørg for overfræser skal fjerne så lidt som muligt, og brug tape, så laminat forkant ikke ødelægges, der hvor jernet ikke kører imod emnet. Vil man note samlingen, køres blot med leje notjern - husk altid - anlæg fra samme flade. Til arb. plade er det ganske ukritisk - derimod skal en køkkenplade sidde 100% " i skabet ", da man ikke på nogen måde kan pudse en samling i laminat og al fyld/spartel vil blive synligt.
Ps. før man denne fræsning, er det altid en god ide, at afprøve på noget affaldsplade først.