Så skal jeg "bare" have gjort noget ved fortidens synder (ingen jord frem til spejl, ingen eldåse i væggen - bare kablet ud af væggen og to kronemuffer).
Kæft noget klamp!For nu at begynde med termerne, så er det ikke kabler, der kommer ud af væggen men ledninger at typen 1,5 mm
2 PVL. Og jeg tror at dine ledninger har farverne sort og rød. Det benævnes bland andet i jempgfix fejlagtig som kabel.
De muffer, du benævner som kronemuffer, er samlemuffer også kendt som endemuffer.
Og nu til opgaven. Alt afhængig af installationens alder og om der er en stikkontakt i spejlet, er der ikke nødvendigvis krav om jordledning.
Hvis du vil have en dåse og lampeudtag bag spejlet, kan jeg anbefale at bruge en
etmoduldåse dåse og et
Lampeudtag 50x50 LK Fuga. Så er der oprette skillelinje mellem den faste installation og det du selv må montere.
Nu du går i gang med at hugge en dåse ind i væggen (det er jo en GDS side) Så skal jordledningen være gulgrøn. Den trækker du ved at binde en af ledningerne sammen med to ledninger og dermed trække en ledning mere i. Du skal være opmærksom på, at jordledningen, hvis der er en, kan være rød.
Jeg kan se, at du har oprettet et andet indlæg om det samme. Det ændrer ikke mit svar.