Siemens ovn slår HFI relæ fra

Hej

Jeg har en Siemens indbygnings ovn, som slår HFI relæet fra når ovnen tændes.
Efter flere test er jeg nået der til, hvor oven kan køre hvis de to midterste kabler på det øverste varmelegeme kobles af.
Har skiftet varmelegeme men når ovnen startes slår HFI stadigvæk fra.

Modellen er en HB76A1560S /03

Er blank på hvad jeg ellers skal kigge efter og undersøge. Så gode råd søges.

Hilsen
Allan
Hej Jeg har en Siemens indbygnings ovn, som slår... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at måle ohm mellem varmelegmet og stel. Hvis der er 10.000 ohm, så er det et problem.
Thomas_Mygind skrev den 22-12-2024 17:12:49

Prøv at måle ohm mellem varmelegmet og stel. Hvis der er 10.000 ohm, så er det et problem.
Er prøvet her - ligger på ca. 1,2 Mohm på alle 3 varmespiraler- og målt med 2 forsk. metre. 
Konklusion - fejlen kommer ved opvarmning eller fra anden del. ( komfur self. kopplet helt fra )
Læser dit svar som,  23o v : 10000 = 0,023 (A) - hvilke er smertegrænsen for at HFI klapper.

Hpfi relæet har en maksimal udløsestrøm på 30mA og kan derfor udmærket udløse for mindre.
Hvad måler du isolationsmodstand med. Her mener jeg med hvilken spænding.

fase
Da trådstarter har købt et spritnyt varmelegeme , som giver den samme fejl som det gamle varmelegeme , så er det jo nok ikke her vi skal søge ................

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Jeg kender ikke præcis dette komfur, Men Voss komfurer kører med over og undervarme i serie, hvor den ene så er beregnet til f.eks. 90 V og den anden til 140 V Så hvis man kun skifter den øverste så vil fejlen stadig være der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 22-12-2024 23:15:20

Jeg kender ikke præcis dette komfur, Men Voss komfurer kører med over og undervarme i serie, hvor den ene så er beregnet til f.eks. 90 V og den anden til 140 V Så hvis man kun skifter den øverste så vil fejlen stadig være der. 
Nyttig info - men hvorfor er der så indstilling for hhv. over / undervarme ? er de 2 varmelegemer mere " rødglødende " i single brug ift. når de kører serie. 
Til Fabrin - målespænding for metre hhv. 0,5 og 0,6 V - så ift. de 500 V du nævner, er det ikke særlig nyttigt til isolatons måling, men blot et præg om den statiske modstand. 
Hvor finder jeg for øvrigt nemmest en Voss manual på nettet... 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis