Strøm gået i dele af huset...

Hej allesammen. 
Jeg skulle sætte en lampe op, og forbandt blå til N og Brun til m1 som jeg plejer.. da jeg tændte strømmen igen, virkede den ikke og det samme med flere af de andre værelser har heller ikke strøm. Har selvfølgelig fjernet lampen igen. Men nu virker dele af 1 sals strøm ikke, og jeg har tjekket alle sikringerne og de er ikke gået? Hvad kan det så være? 
Mvh Thomas 

Mvh Thomas
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok en løs forbindelse i lampestedet, prøv at skru det løs og kik på bagsiden, om der er løse ledninger. (luk for strømmen først)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar:) Det har jeg prøvet og alt sidder som det skal:/

Mvh Thomas
Hvad er det for nogle sikringer i har? Er det porcelænssikringer er det ikke altid “bundpropper” ryger ud. Så ser sikringen intakt ud.
Prøv at tjekke din lampe inden du tilslutter den igen. Den er sikkert kortsluttet.

Søren O
Din beskrivelse tyder på en sikring, der er gået, eller løse forbindelser i fase eller nul. Sikringen kan godt være gået uden at melderen er faldet ud. Prøv at skifte den.

fase
Så man kan teste om sikringen er sprungen, ved at bruge telefonen.
Har lige tjekket det virker, åben eks lommeregneren, og placer sikringen oven på en af "tasterne", registreres det når man berøre sikringens anden ende er sikringen ok.

Annonce
Nu har jeg skiftet alle sikringerne og stadig intet, har kikket bag lampeudtag og alle ledningerne sidder som de skal:/ 

Mvh Thomas
Du må igang med et måleinstrument, og så se hvor strømmen forsvinder. Det kan godt være en løs forbindelse. Hvis du ikke føler dig tryg ved opgaven, så ring til en elektrikker. Man skal vide hvad man gør.

Søren O
Du kan jo være uheldig at der er gået en tarif sikring, men nok ikke så sandsynligt. på mange af de moderne målere kan man se om alle 3 faser er virksomme.
Har du nogle maskiner der køre med 3 x 400 volt, såsom rundsav og lignende med en 3 faset motor, så prøv om de kan starte om, eller de bare står og brummer...

Du har vel ikke 2 fejlstrømsrelæer, så kunne det ene jo være slået fra..

Jeg har lige prøvet min rundsav på 1200 w og den køre fint.. 
Det eneste relæ jeg kan finde i huset er denne gamle sag.

Mvh Thomas
Det lyder som en rundsav på 230 volt, den bruger kun 1 fase..
Hvis du har en polsøger kan du teste ​om der er strøm på sikringerne, du sætter ​polsøgeren ind i hullet der er forskudt for centrum.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis