Gulvafløb - forhøjerramme/forhøjerringe forskel,

Jeg har en opfugtet væg mellem værelse og badeværelse. Besigtigelse er foretaget af forsikringens samarbejdspartnere. Først afvist men efterfølgende 2. opinion mener at det er læk fra forhøjerRINGE i afløb under vask (som støder op til den omtalte væg). Forsikringen afviser nu fordi der i tilstandsrapporten er anmærket en forhøjerRAMME i samme afløb (men også beskrevet at den er uproblematisk fordi det er uden for vådområde og der kommer aldrig vand derop).. mit spørgsmål går: Er der ikke tale om to forskellige ting her. Forhøjerramme vs forhøjerringe??? Jeg kan ikke finde en god teknisk forklaring på google....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du lige fastslå om fugten i væggen er nær ved noget andet. f.eks. vandrør. Så skal du kigge på vandmåler om den i længere perioder står helt stille, for det skal den når der ikke er forbrug. (5 minutter efter toilet skyl) 
Så må kigge ned i afløbet når der bruges bruser, vaskemaskine eller håndvask og se om din antagelse er korrekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har fået foretaget lægkagesøgning på rør af vvser og tv inspektion på kloak uden fund. Men kloakmand nævnte forhøjerringene. Dog meget i tvivl om de var årsag.
Så må kigge ned i afløbet når der bruges bruser, vaskemaskine eller håndvask og se om din antagelse er korrekt. med at der ikke kommer vand øverst i afløbet

Det gør der på ingen måde. Ikke i nærheden. 
Er der ikke vand øverst i afløbet så trænger der naturligvis ikke vand ind ved forhøjer-ringen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis