LK Fuga lysdæmper

Vores LK Fuga lysdæmper kan ikke længere skrue op og ned for lysstyrken.

For noget tid siden gik strømmen, da vi brugte vores gamle ovn. Lysdæmperen placeret i nærheden af ovnen kunne derefter ikke længere dæmpe lyset i køkkenet. Den kunne kun tænde og slukke. 

Vi fik en ny ovn, og et par uger efter købte vi en ny lysdæmper. 

Jeg installerede den, og jeg nåede lige at konstatere, at lysdæmperen virkede, da den pludseligt gik op på fuld lysstyrke og derefter kun ville tænde og slukke. 

Hvad filan sker der lige her?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke fortælle, hvilken lysdæmper og hvilken pære (LED eller andet) det drejer sig om. Billede af lysdæmperen set bagfra er også særdeles velkommen.

fase
Jeg kan ikke sige præcis, hvad der er galt med lysdæmperen. Men det tyder på, at du skal have en ny. Om det har noget med den defekte ovn at gøre, er umuligt at sige.

fase
Den lysdæmper du linker til er til LED, den gamle du havde, var sikkert til glødepærer. LK har lavet 4 forskellige, lysdæmpere, der ser ud som den du linker til.

Den ny burde dog i de fleste tilfælde kunne erstatte den gamle. Hvor mange af disse 20W pærer er der?

I følge specifikationerne kan den valgte og styre halogenpærer.

fase
Annonce
GodeVen skrev den 11-12-2024 08:44:30

Den lysdæmper du linker til er til LED, den gamle du havde, var sikkert til glødepærer. LK har lavet 4 forskellige, lysdæmpere, der ser ud som den du linker til.

Den ny burde dog i de fleste tilfælde kunne erstatte den gamle. Hvor mange af disse 20W pærer er der?

Den gamle var præcis den samme model. Den virker både til LED og alm. pærer. Den virkede upåklageligt i mange år. 

Der er seks pærer i alt. 

Og tak for svarene til jer begge to. 
Ja, samme indstilling.

Kan det mon bare være en tilfældighed, at den nye også gik i stykker mht. lysdæmperen?
Så du kan godt indstille minimum og maksimum lysstyrke i indstillinger, men du kan ikke justere under normal brug?
Du skal være sikker på at de to indstillinger ikke er så tæt, at der ikke er mulighed for regulering.
Ahh ok, tror jeg misforstod mht. indstilling (og ikke installation). 
Nej, den kan ikke indstilles. Jeg installerede den, skruede på dæmperen, som virkede i et sekund før den blot gik på fyld styrke. Herefter kunne den kun tænde og slukke. Jeg kan ikke indstille den... den reagerer ikke, når man prøver på det.
Har også prøvet at resette, det hjalp heller ikke. 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis