Ideer til at skjule rør i entre

Hejsa

Jeg er førstegangskøber af en ejerlejlighed i en bygning opført i 1968. 
Som vist på billederne stod der er kæmpe indbygget skab i entreen, som jeg har pillet ned for at give lidt luft. Det stod på en sokkel og på billedet, på gulvet, ses det hvordan det gik helt ud til døråbningen til fordelingsgangen til venstre og helt til karmen ud til køkkenet til højre. 

Jeg bor på 2. sal under taget, hvorfor der er nedsænkede lofter med isolering og hvad jeg tror bare er gips plader eller lignende.

Jeg leder efter gode ideer til hvordan jeg bibeholder så luftig en fornemmelse i entreen som mulig, samtidig med at rørene gemmes væk

På forhånd tak 

Hejsa Jeg er førstegangskøber af en ejerlejlighed... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sorry, skal lige lære at trykke linjeskift og ikke send.

Du kunne nøjes med et smalt, ikke så dybt skab og så evt en rackbuddy lignende knage (evt i træ matchede gulvet og monteret på skabets side korpus). Så bibevarer du luften, og få gemt rørene væk i et skab uden ret mange yderligere funktioner (måske plads til strygebrættet eller lignende).

Men jeg ville uanset lave en plan tegning og en plan for, hvor du skal ende. Så ender det som en helhed og ikke et patchwork af gode ideer.

Og umiddelbart har du fin loftshøjde til at kunne få med et højt skab (mener de fås i 237 høj), som evt monteres uden sokkel (eller tilbagetrukken sokkel så det syner svævende, nu det ikke skal bære men blot skjule). Hvis der er både luft under og over kan det give luft til lejligheden.

Er nærmest en smule misundelig. Lejligheder er vildt hyggelige og udfordrende at istandsætte. Men det er også oftest der, man virkelig kan sætte sit personlige præg på det og gøre det til sig eget hjem. Netop fordi det er så udfordrende.

God arbejdslyst!
Start med at fjerne den gamle inddækning og find ud af hvad rørene er til og om der skal være adgang til den via en lem. Fjern evt. rør der ikke er i brug og byg en ny inddækning eller et kosteskab:-)
Dan P skrev den 09-12-2024 22:15:40

Start med at fjerne den gamle inddækning og find ud af hvad rørene er til og om der skal være adgang til den via en lem. Fjern evt. rør der ikke er i brug og byg en ny inddækning eller et kosteskab:-)

Jeg har fundet ud af, via viceværten, at rørene bag træ i dækningen er afløbsrør og en faldstamme. Og det andet rør i metal inddækning er også en faldstamme. Undrer mig lidt der skulle være to dog? 😂 

Men jeg tænker så ja, at der skal være tilgang til rørene? 
HrT skrev den 08-12-2024 10:07:14

Sorry, skal lige lære at trykke linjeskift og ikke send.

Du kunne nøjes med et smalt, ikke så dybt skab og så evt en rackbuddy lignende knage (evt i træ matchede gulvet og monteret på skabets side korpus). Så bibevarer du luften, og få gemt rørene væk i et skab uden ret mange yderligere funktioner (måske plads til strygebrættet eller lignende).

Men jeg ville uanset lave en plan tegning og en plan for, hvor du skal ende. Så ender det som en helhed og ikke et patchwork af gode ideer.

Og umiddelbart har du fin loftshøjde til at kunne få med et højt skab (mener de fås i 237 høj), som evt monteres uden sokkel (eller tilbagetrukken sokkel så det syner svævende, nu det ikke skal bære men blot skjule). Hvis der er både luft under og over kan det give luft til lejligheden.

Er nærmest en smule misundelig. Lejligheder er vildt hyggelige og udfordrende at istandsætte. Men det er også oftest der, man virkelig kan sætte sit personlige præg på det og gøre det til sig eget hjem. Netop fordi det er så udfordrende.

God arbejdslyst!

Jo tak, lyder som en fin ide med noget knageværk også. 

Jeg må få lavet en tegning ja, tænker også det ender ud i et mindre funktionelt skab af en art! Skal bare lige se hvordan jeg, netop som du siger, får alle de gode ideer inkorporeret uden at det ligner et patchwork 😂
Der er lige omkring 2,5m, mener jeg, til loftet.

Ja jeg har virkelig vundet i lotto på den front - der er en del der liiiiige skal have noget personligt præg !

Tak for hjælpen! 
Jeg er mest på ideen med kosteskab. Jeg ville fjerne den nuværende afdækning og sætte et skab op. Hvis det er et kosteskab, er det ligegyldigt at rørene er synlige inde i skabet. Rørene der stikker op af skabet kan man enten male som væggen eller bygge en kasse om. Man bemærker ikke rigtigt rør over et skab. Måske ville jeg lade den nuværende kasse over nedløbsrøret være over skabet, og male vandrørene
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også