Ideer til at skjule rør i entre

Hejsa

Jeg er førstegangskøber af en ejerlejlighed i en bygning opført i 1968. 
Som vist på billederne stod der er kæmpe indbygget skab i entreen, som jeg har pillet ned for at give lidt luft. Det stod på en sokkel og på billedet, på gulvet, ses det hvordan det gik helt ud til døråbningen til fordelingsgangen til venstre og helt til karmen ud til køkkenet til højre. 

Jeg bor på 2. sal under taget, hvorfor der er nedsænkede lofter med isolering og hvad jeg tror bare er gips plader eller lignende.

Jeg leder efter gode ideer til hvordan jeg bibeholder så luftig en fornemmelse i entreen som mulig, samtidig med at rørene gemmes væk

På forhånd tak 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 
Du kunne jo lave et skab der kun er eks. 30 cm i dybden og 40 - 50 ​cm. bred, så vil det se ganske naturligt ud, og ikke fylde i rummet.

Vi prøver igen, i morgen --
Måske lave en skrå inddækning der kun lige dækker rørene, hvis du altså kan undvære opbevaringspladsen

Bare kald mig BBB 
je_ns skrev den 07-12-2024 18:47:04

Velkommen på siden 
Du kunne jo lave et skab der kun er eks. 30 cm i dybden og 40 - 50 cm. bred, så vil det se ganske naturligt ud, og ikke fylde i rummet.

Ja, tænker så ikke der vil være så meget opbevaringsplads. Eller jeg har i hvert fald svært ved at visualisere hvad man kan opbevare der, når skabets indre vil bestå af to kasser 😂 er helt fantasiforladt med det her projekt. 

Big Bam Boo skrev den 07-12-2024 19:05:40

Måske lave en skrå inddækning der kun lige dækker rørene, hvis du altså kan undvære opbevaringspladsen

Jeg tænker godt jeg ville kunne undvære pladsen, da et evt skab vil have et aparte indre. Men jeg tror ikke helt jeg kan visualisere hvordan det vil se ud med skråinddækning 🤔

Det eneste jeg lige selv kan tænke mig frem til er at indkapsle rørene i en trekant, så jeg får en skæv væg i gangen. Er det sådan du mener? 🤗 
Skatterknad skrev den 07-12-2024 19:39:49

Velkommen på siden 
Du kunne jo lave et skab der kun er eks. 30 cm i dybden og 40 - 50 cm. bred, så vil det se ganske naturligt ud, og ikke fylde i rummet.

Ja, tænker så ikke der vil være så meget opbevaringsplads. Eller jeg har i hvert fald svært ved at visualisere hvad man kan opbevare der, når skabets indre vil bestå af to kasser 😂 er helt fantasiforladt med det her projekt. 

Det var nu ikke for at få opbevaringsplads, jeg foreslog et lille skab, synes det vil se bedre ud.

Men kunne der så også bruges til kosteskab, gør det vel heller ikke noget?

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hvis du bor ​lige under taget, under det mig egenligt, hvorfor der går så mange rør ​op til taget. Er de i brug, eller kunne de fjernes? Røret i den hvide kasse kunne ligne noget afløb. ​Rørene i den brune kasse er ​svære at bestemme ud fra billedet.
jenshøj skrev den 07-12-2024 20:41:16

Hvis du bor lige under taget, under det mig egenligt, hvorfor der går så mange rør op til taget. Er de i brug, eller kunne de fjernes? Røret i den hvide kasse kunne ligne noget afløb. Rørene i den brune kasse er svære at bestemme ud fra billedet.

Ja det undrer egentlig også mig, jeg aner ærlig talt ikke hvad det er for nogle rør. Må prøve at forhøre mig i ejendommen eventuelt. 🤗

je_ns skrev den 07-12-2024 20:28:57

Skatterknad skrev den 07-12-2024 19:39:49

Velkommen på siden 

Det var nu ikke for at få opbevaringsplads, jeg foreslog et lille skab, synes det vil se bedre ud.

Men kunne der så også bruges til kosteskab, gør det vel heller ikke noget?

Ah ja, det er nok rigtig nok. Har bare en ide om det vil se klodset ud at sætte endnu et skab op, med mindre man selvfølgelig er meget kreativ og kan lave det lidt specielt. Jeg er nok ikke så handy at mine evner rækker ud over bare en firkantet boks med låge 😂

Du kan jo sætte eks Ikea pax skabe op og så blot tilpasse et element til de skabe, der allerede er der. Det kan gøres med en dyksav med skinne, en stiksav og lidt tålmodighed og snilde. De fleste har vel en gør det selv mand med for stort værktøjsbudget i omgangskredsen, som faldt for en festool dyksav, ligesom alle os andre :)

Tror personligt det vil være pænest med fuld højde skabe med dertilhørende opbevaring. Støvsugeren skal jo også stå et sted, eller også til de 3 dages forsyning, vi alle skal samle nu.

Rørerne kan vel være cirkulationen, eller blot fordelingsrør op til loft? Ligner i hvert fald varmerør til højre. Det ved viceværten 100%. 
Pax fås jo i 30 dyb, som jeg husker det. Med enten højglans, spejl eller en kontrastfarve får du lys, luft eller varme i rummet. En entre skal jo lige så meget indbyde og være “varm” som den skal være luftig. Og ét skab vs to kasser vil fylde det samme. 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også