For mange tilslutninger til samme sikring boks

Når jeg sætter min 400 v afretter til går sikringen maskinen er tilsluttet et 16 a udtale 400v men der den er sat til går der flere ting på vis man kun give det udtag sing ejen fase så jeg kun bruge strømmen alene og ikke bliver smit af når opvaskemaskine starter nogen der ved hvor den så. Skulle sættes i om hvad skal der til for jeg ikke gør nået ulovligt søger selvfølgelig kun professionel hjælp . Det den grå til venstre der skulle kom ud fra garagen

Dennis Lindbjerg  
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
velkommen på siden  
Sæt et billede ind af hele tavlen så er det nemmere, at komme med forslag.
og om der er plads til en ekstra gruppe med 3x16 amperes sikringer.

Vi prøver igen, i morgen --
Sikrings boks 

Dennis Lindbjerg  
Du skriver, at din afretter er tilsluttet 400V, Så er det sikkert en maskine med 3 faset motor. Kan du fortælle, om det er, når du starter afretteren eller er det under drift, den sprænger sikringer. Du skriver godt nok, at det sker når opvaskeren går igang. Det tyder på, at det er overbelastning. Kan Du ikke fortælle, hvor stor strøm din afretter bruger? Det står på mærkepladen.
Hvis billedet viser hele gruppetavlen, er der tilsyneladende ikke plads til en gruppe mere.

fase
Strømmen går når maskinen startes maskinen bruger 4 kv 

Dennis Lindbjerg  
Din motor bruger 6,4A under brug. Startstrømmen er så 4 til 5 gange større. Det betyder at startstrømmen er mellem 25 til 32A. Hvis starttiden er lang nok, er det grunden til, at dine sikringer brænder over. Du bør få installeret en ny gruppe eller, hvad der måske er billigere, en softstarter ved motoren.

fase
Annonce
Måske man kan få sat den til denne box 

Dennis Lindbjerg  
Springer sikringen hver gang, du tænder for afretteren? Eller er det kun hvis opvaskeren kører samtidig med at du starter afretteren. Hvis du svarer ja til, at det er hver gang du starter afretteren, vil jeg anbefale at få lavet en 20A gruppe. Men ellers en gruppe alene til afretteren og med C karakteristik. 20A gruppen er det jeg vil anbefale.

fase
På det sidste billede er der 1 mulighed, nemlig d. 16 A gruppe som er lige ved siden af HPFI relæ. 
Men det er en automat sikring så den vil lidt dårligere til at modstå startstrømmen, hvis det er det der er problemet. 
Er det en tavle i dit hus ?
Hvad er der ellers tilsluttet denne gruppe ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det en tavle i mit hus er det tavlen uden sikringer man kan skifte du mener  forstår heller ikke af det ikke virker når der er en 16a udtag men hvis den ikke er monteret det rigtige sted virker det jo selvfølgelig heller ikke 100 % optimalt

Dennis Lindbjerg  
Ja altså i den lidt større tavle er det automat sikringer. Og før du flytter noget skal du vide hvad der trækkes på den gruppe som er mærket med C16. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis