For mange tilslutninger til samme sikring boks

Når jeg sætter min 400 v afretter til går sikringen maskinen er tilsluttet et 16 a udtale 400v men der den er sat til går der flere ting på vis man kun give det udtag sing ejen fase så jeg kun bruge strømmen alene og ikke bliver smit af når opvaskemaskine starter nogen der ved hvor den så. Skulle sættes i om hvad skal der til for jeg ikke gør nået ulovligt søger selvfølgelig kun professionel hjælp . Det den grå til venstre der skulle kom ud fra garagen

Dennis Lindbjerg  
Når jeg sætter min 400 v afretter til går... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved så ikke om det er start strøm der er poblemer ved heller ikke så maget ved den boks med automatsikringer udover af når det relæ går med det billed af der hvor man kan skifte sikringen så kører den boks der ovenover stadigvæk og så har vi strøm til køleskab og vis nået af lyset i køkkenet Tor jeg nu ikke det er poblemer har længe harft poblemer med det strøm i garagen for opvaskemaskinen tørretromler vaskemaskine komfuret oven det går når strømmen går i garagen så poblemer er nok bare af jeg skal ha garagen sat til et sted for sig selv 

Dennis Lindbjerg  
Som jeg forstår det, så er den nye tavle i garage, og kabel til denne tavle er så tilsluttet sammen med de mange ledninger.
Det er dømt til at gå galt.
Så du skal have en sikrings gruppe sat i som kun dækker garage. Den skal helst være 20 A så det kan måske kræve en lidt større kabel ud til garage. Og dog de nye ledninger ser lidt tykkere ud end de oprindelige. 
Det må elektriker afgøre på stedet. 
Men problemet er at få plads til den nye sikrings gruppe, da det sidder lidt i et hul. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Den type sikringer der sidder  i tavlen på dit første billede, ligner Neozed D01 det er nok den type af 16 amperes sikringer, der kan tåle størst belastning i kort tid uden at springe, køre selv en 4 kw kompressor på den type sikringer, har aldrig haft problemer.

Men som Fabrin nævner kunne en softstarter være en løsning, hvis sikringerne springer under opstart af maskinen.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar må ha en ud og lave en pland for hvad der skal ske

Dennis Lindbjerg  
God plan

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis