Måler kun 175V på nogle kontakter

Hej
Gik og støvsugede og pludselig blinker lyset som om støvsugeren trækker meget strøm.
Derefter ingenting.. men så begndte det igen og jeg slukkede støvsugeren.
Herefter sætter jeg en LED arbejdslampe i samme stikkontakt og nu lyser den kun dæmpet.. og pulser lavt,

Har så fundet ud af at det gør den nu på alle kontakter på samme gruppe.
Ingen problemer på de andre grupper.
Troede det var arbejdslampen den var gal med men en udendørslampe som ​kører på samme ​gruppe gør det samme.

Jeg måler kun 175v mellem faserne i kontakterne, og 175v mellem en fase og jord.

Nogen der har oplevet det før ?

​Ingen automatsikringer er slået fra....

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlig forbindelse et sted.
Sluk gruppen og få det fikset med det samme.
Der er brandfare.

Hvis det er galt på alle stikkontakterne på den gruppe, må den løse forbindelse være tæt på gruppetavlen og måske kaa ad n det være automatsikringen der er galt med. Prøv at måle spændingen før og efter sikringen.

Søren O
Jeg måler 175v i mellem de to i toppen.
Og 175v imellem de to i bunden.

Så får jeg kun 175v ind i relæet ? 🫤
Du har måske en flydende nul , prøv at efterspænde alle skruer i top og bunden af hovedafbryderene , husk at koble HPFI afbryderen ud først , så du ikke kommer til skade og får stød , eller laver en kortslutning .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Prøv at måle på tilgangen. Måske er fejlen i automatsikringen.

fase
Annonce
At du måler 175 volt, betyder at der ikke er egentlig spænding. Fase eller nul er afbrudt.

De 175 V du måler er kapacitiv kobling fra andre ledere. Det betyder at det ikke er muligt at trække en strøm til noget som helst. Du vil også se på dit instrument at værdien flakker op og ned af samme årsag. 
Prøver at måle.. 😊👍

Men de tre andre grupper er der fint 230v
Hvilke tre andre?
Prøv at komme med et billede af det hele. Et skråt oppefra, så man kan se ledningerne i klemmerne. Det samme skråt nedefra.
Lav et billede, hvor du laver en streg med grønt, hvorfra og hvortil du måler 230V. Således at der en streg for hver måling. Lav med gult, der hvor du ikke måler 230V.
jeg tager lige nogle billeder 😊👍

Disse fire relæet det er nr. 2 fra venstre den er gal med.
Måler 175v imellem de to gule streger.
Ligeså nede i bunden imellem dem.
Hvis du måler 175V mellem klemmerne i bunden er der noget galt med tilslutningen. Hvad måler du mellem de andre tilslutninger?

fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis