Hvordan slukker jeg lyset i min emhætte-fjernbetjening?

Jeg har en emhætte med en fancy bluetooth fjernbetjening.

Fjernbetjeningen lyser konstant. Jeg ved ikke, hvad jeg er kommet til at trykke på der har fået den til at lyse. Jeg ved ikke, hvad lyset betyder.

Som det ses på billedet er der 4 lysdioder. Den øverste til venstre lyser konstant.
De andre lyser ikke.

Hvordan slår jeg det fra?

Så vidt jeg kan se, er det denne fjernbetjening jeg har: https://luxairhoods.com/Cooker-Hood-Bluetooth-Remote-Control

Der er skruer bagpå fjernbetjeningen så jeg kan formentlig skille den af og tage batteriet ud. Men jeg har i min søgen om information læst et sted, at den skulle være enormt besværligt at få parret med emhætten igen, hvorfor det ikke anbefales at udskifte batteriet (det er også trådløst genopladedeligt og derfor ikke nødvendigt at skifte lige Mette første)
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man kan finde manualen et sted ville det sikkert være brugbart. 
Afhængig af alder, kan batteriet/kondensatoren godt være slidt op - hvis det er bluetooth må du kunne se den på din tlf. At den lyser konstant kunne indikere parring/kontakt med emhætte. 

cdp skrev den 05-12-2024 08:43:55

Afhængig af alder, kan batteriet/kondensatoren godt være slidt op - hvis det er bluetooth må du kunne se den på din tlf. At den lyser konstant kunne indikere parring/kontakt med emhætte. 

Tak for dit svar.

Batteriet har det fint. Det holder adskillige uger/måneder ved normal brug.  Og det med lyset har ikke været der hele tiden. Det er begyndt inden for de seneste få uger. Nu hvor lyset lyset konstant drænes batteriet naturligvis hurtigere - dvs. i løbet af nogle dage.

Det er ikke standard bluetooth. Jeg tror de kører en eller anden proprietær protokol oven på, så jeg kan ikke bare parre den med min telefon. Som jeg forstod den forum besked jeg læste et andet sted ,så skulle dette også være relateret til problemerne med at få skidtet parret igen, hvis man først piller batteriet ud. Så det vil jeg helst undgå....
Jeg har forresten også prøvet at skrive til Luxairhoods.com som jeg tror er producenten, men de har ikke svaret...
Jeg ved ikke, hvem der har solgt emhætten i danmark idet jeg har købt den sammen med et hus.
Parring ser nu ikke vanskelig ud, hvis vedlagte instruks altså fungerer.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
LennartBertelsen skrev den 05-12-2024 15:35:51

Jeg har forresten også prøvet at skrive til Luxairhoods.com som jeg tror er producenten, men de har ikke svaret...
Jeg ved ikke, hvem der har solgt emhætten i danmark idet jeg har købt den sammen med et hus.

Ved ikke hvad adresse du har skrevet til, jeg skrev også, og har ca en halv time senere fået det viste svar.

Jeg indsætter svar i tråden når/hvis jeg får det.

JohnLarsen skrev den 05-12-2024 16:45:01

LennartBertelsen skrev den 05-12-2024 15:35:51

Ved ikke hvad adresse du har skrevet til, jeg skrev også, og har ca en halv time senere fået det viste svar.

Jeg indsætter svar i tråden når/hvis jeg får det.

Mange tak! 

Jeg har ikke modtaget noget svar - end ikke dette auto-svar!

Jeg tjekker lige min spam-folder.

Hov, jo! Jeg har modtaget det samme svar. Det lå bare i min spam-folder.

JohnLarsen skrev den 05-12-2024 15:50:19

Parring ser nu ikke vanskelig ud, hvis vedlagte instruks altså fungerer.

Tak. Jeg forstod at det ikke var så lige til på forummet...
Men jeg har forsigtigt åbnet apparatet og kigget ind til batteriet. Det ér ikke så lige til at skifte. Så måske har problemet været selve skiftet der er svært. Det er noget med at batteriet er pakket ind i sådan noget grej til trådløs opladning...

Nu venter jeg lige og ser hvad de svarer :-)
Hej Lennart,
Jeg har en fjernbetjent emhætte af et andet mærke men måske er systemet det samme. Efter et interval på x antal brugstimer lyser fjernbetjeningen for at indikere at det er tid til at rense filteret i emhætten. Lyset dræner lynhurtigt batteriet på fjernbetjeningen. Efter rens, åbner jeg appen på min telefon og trykker Reset filter timer og så slukker lyset igen. 
Måske skal du gøre noget tilsvarende? 
Mvh Rune

Jeg har i eftermiddag fået følgende på e-mail:
We are still waiting to hear back from the factory; however, we had a light illuminating on a previous version of the same remote control and it was the filter reminder.
I have provided some instructions below on how we used to reset this, I can’t guarantee if this will work as we haven’t heard back from the factory just yet, but please feel free to try in the meantime and let us know if this works?

If you could please download the app – 

Android 
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cobofra.cobofra.myhood3&hl=en_US

iPhone
https://apps.apple.com/gb/app/my-hood/id1178910639

use passcode “2222”, and then reset the filter on the app.

Kindest Regards, Luxair Cooker Hoods Ltd.01765 641888

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis