Pres værktøj - køb vs leje

Jeg skal opsætte en radiator og i den forbindelse koble en hulens masse pres fittings sammen. Ideelt set vil jeg arbejde mig baglæns fra radiatoren henimod der, hvor det skal kobles på centralvarmen (under en masse papiruld på loftet, men et sted, hvor der er god mulighed for plads / stabilitet (det er lige ved siden af gangbroen).

Jeg overvejer at leje en maskine. Men kan se at det koster mig som privatperson 4-500kr. Plus en fridag (som er det dyreste, jo). Til sammenligning kan jeg købe en manuel maskine og have god tid til arbejdet.

Er der nogle der ​kender mærke og system?

Jeg skal opsætte en radiator og i den forbindelse... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kan opdatere at apparatet fungerer. Jeg har aldrig presset rør før, så læringskurven var stejl.

Første samling kunne jeg virke lidt med røret, selvom jeg pumpede hårdt. Men efter at have indset, at jeg skal lægge hele kropsvægten i og pumpe noget hårdere end ventet, lader det til at virke. Hvorvidt det så også er tæt melder historien ikke noget om endnu. 
Der skal presses indtil bakkerne er helt sammen. Er der ikke på de billige manuelle maskiner noget der indikere når presningen er færdig?
Havde du boet noget tættere på kunne du have lejet en rigtig maskine af mig.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 07-12-2024 19:48:33

Der skal presses indtil bakkerne er helt sammen. Er der ikke på de billige manuelle maskiner noget der indikere når presningen er færdig?
Havde du boet noget tættere på kunne du have lejet en rigtig maskine af mig.

Nej, intet manometer. Jeg pressede først til jeg tænkte det ikke kunne holde. Det virkede ikke. Nu presser jeg til jeg både holder vejret og ønsker mig 20 år yngre 😅

Jeg vil en anden gang klart leje. Ulempen med denne er at den ikke kan komme ind smalle steder. Det kan de elektriske. Plus at det er hurtigere og bare virker. Har en bekendt med en elektrisk på hans arbejde, som kommer og hjælper, når det kobles på anlæggets kreds. Ville bare heller have det hele ordnet inden og bruge hjælpen til det, jeg ikke tør selv: koble det på oven over loftet 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis