Lukke store mellemrum i væg

Jeg søger lidt inspiration til at få lavet en pæn afslutning mellem en murstensvæg og to træ vægge.

Sagen er at den opmuret væg er blevet opført i en tid hvor man vist gik godt til den med bajere. Den er pilskæv!

Vi snakker 5mm luft i bunden og godt og vel 25mm for oven. Og nej det er ikke min beklædning af væggen der er skæv  ​ Den sidder fuldkommen perfekt i lod.

Hvordan gøres dette bedst pænt? En god fed fuge? 
Og kan akryl fuge overhovedet hæfte på dampspærretape som er en del af hæftefladerne. 

Se billede for bedre forståelse.

Mvh. Frank Østergaard
Jeg søger lidt inspiration til at få lavet en pæn... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ms fuge er overmalbar.
Frank Østergaard skrev den 23-11-2024 23:49:02

Både mursten og trævæg (OSB plader) får en spandfuld hvid maling. 

Jeg har godt nok tænkt på en tynd liste der fylder det ud, men det vil nok ses meget tydeligt.
Eller måske en stor hjørneliste som kan dække over det. 

MS Fuge vil nok være bedre end Akryl nu når det lige bliver bragt op. Det plejer at virke til mere eller mindre alt.

En evt. sortmalet liste ind i revnen - resten hvidt.  

Jeg havde lidt det samme problem da jeg pillede en forsats væg ned og den ene væg har et fototapet.
Indtil jeg snart ændre på den væg, har jeg bare sat en dummy plastik kable kanal op i hjørnet.

Det er pænere end et hul og den er billig og kan genbruges bagefter.
Når der skal males direkte på pladen, må det være ønsket at pladens struktur kan ses. Det pæneste vil derfor være, at skære en kile af osb, som tilpasses hullet mellem væg og plader, så der opnås samme struktur. Så kan det større hul i toppen over murstenene også lukkes af plademateriale.
En 12 mm osb plade koster vel i øvrigt mindre end 2 ms fuge patroner, så det virker som den oplagte vej at gå.
Tak for inputs alle sammen. Jeg endte med at fuge op med MS fuge. Jeg fandt en hel kolli med 12 poser til billige penge, så det blev den vej det gik. 

Om det så revner, det vil tiden vise. Men så må jeg jo lave det om.

Mvh. Frank Østergaard
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også