Skal jeg banke gulvet op og få gulv varme garage

Hej alle 
Jeg står og er ved at lave min gamle carport og hobbyrum om til et samlet værksted.
Det i skel med naboen og med fladt tag.

Spørgsmålet lyder - skal jeg banke det eksisterende beton op og støbe nyt med isolering, evt gulv varme ( fjernvarme )
Eller er det overkill?

Rummet/værkstedet er ca 35-40kvdm og skal bruge til mc værksted( hobby) og tanken var mulighed for hænge ud med tv, arkade maskine , så man kan hygge sig .
Altså et hyggeligt rum at være i, hvor jeg ikke vil have at mine ting skal forgå /ruste.

Nogen der kan gøre mig klogere på hvad vej jeg bør ta 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Radiatorer naturligvis. Hvor tit går du på strømpesokker i værkstedet?

Selvbygger med stort S. 
Nej det os rigtig 😁, det blot fordi jeg tænkte at hvis man alligevel bankede gulvet op for at støbe nyt, kunne fjerne radiatoren i samme ombæring. 

Du har et væsentligt større varmetab ud gennem fundamentet ved gulvvarme end ved radiatorer, samtidig kan du sænke temperaturen når du ikke skal være der. Det kan du ikke med gulvvarmen da det tager et held døgn for at varme betonen op igen.

Selvbygger med stort S. 
Men dvs. Skal jeg stadig banke op og støbe, for at få isolering i? 
Pt er der u s-isolerer beton gulv. 
Hvis du alligevel banker gulvet op og isolere, så ville jeg ligge varmeslanger ned, det koster ikke alverden, så har du muligheden for gulvvarme.

En kombination af gulvvarme og radiatorer kunne jo også være en mulighed.
Hvor du køre en lav temperatur på gulvvarmen eks 16 grader, og så hæver rumtemperaturen med radiatorer når du skal bruge rummet..  

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Her betaler vi fast afgift til varmeværket i forhold til de kvm som kan opvarmes. Deteren betydelig del af varmeregningen. Så inden du sætter varme på radiator eller gulvvarme er det en ting som bør undersøges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis rummet skifter status fra rum uden fast varmeinstallation til rum med, skal du overholde isolationskravene i BR18.
Det er da vidst kun hvis man skal have over 15 grader, ikke?
Hvis der opvarmning, men der ikke opvarmes til over 15 grader, skal energitabet udregnes efter 15 grader.

BR18 er meget kompliceret, der er ingen steder, der står noget om hvor mange mm isolering der skal være. Alt er ud fra varmetabsberegninger.  Der er da også meget der bliver lavet uden hensyn til reglerne. Det er normalt ikke noget håndværkerne vil gå med til, men laver man det selv, kan det blive et problem ved salg af hus.
Ja altså dette bliver IKKE et rum /gæste værelse eller andet.
Det udelukkende for værksted/hobby brug og jo et tv skal der da også men et hyggeligt hobby værksted 

Det fra 1967 og ved ikke andet end der er 1 radiator derude i rummet ved siden af hvad der var carport, som jeg jo ønsker at konvertere til værksted, det hele.

Knap 40kvdm, skal vel graves 50cm ned ? Så bliver det til en del der skal slæbes væk 😅 men arbejdet gør mig ikke noget.

Jeg vil blot gøre det rigtig hvis jeg endelig vælger af gå igang.og så meget selv som muligt, minus støbning, det tænker jeg fagfolk vil gøre.

Sku jeg gå all in altså 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også