Forbinde N-ledning til lysdæmper

Jeg har lidt udfordringer ift at få mine nye lysdæmpere til at virke.

De gamle virker, men de behøver heller ikke den blå N-ledning.

Jeg har forsøgt at videreføre N-ledningen fra kontakten i bunden på billedet og så først op til lysdæmperen ovenover, og så videre igen til den øverste lysdæmper.

Det virker dog ikke helt efter hensigten.

Jeg kunne dog få lysdæmperen i midten til at virke, men den regulerer også kun et enkelt spot og er den eneste lysdæmper til dette.

Den øverste lysdæmper regulerer spots sammen med en identisk lysdæmper i den anden ende af gangen.

Er dette korrekt sat op eller hvor kunne der være en ​fejl?
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det rigtigt forstået at du har to lysdæmpere til at regulere samme spots?

fase
Ja, der er to lysdæmpere til samme spotserie. De sidder i hver ende af gangen. 
Du har ikke beskrevet, hvilke lysdæmpere du har installeret, men det er tvivlsomt, at du får to lysdæmpere i parallel til at fungere. Har du overvejet at erstatte den ene med en afbryder, der virker som et ringetryk. Med det menes en afbryder med en fjeder, som den giver en impuls, når den betjenes.

fase
Det virker faktisk fint med de gamle lysdæmpere, så jeg tænker at det burde kunne virke med de nye også.

Det er LK touch LED 180 IR dæmpere jeg gerne ville sætte op istedet.
2 Dæmpere kan ikke virke på samme installation. Touch 180 kan ikke bruges til impulstryk 
Men nogle ældre touch dæmper kan have en "slave" som styrer "masteren" De er helt ens set udefra.
Her sakset fra LK beskrivelse på Touch 180 LED 
Vær i øvrigt opmærksom på, at det ikke er muligt at installere lysdæmperne som en korrespondance installation, dvs. med impulstryk eller fjederbelastet tryk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Her er et billede af den ene lysdæmper fra den “gamle” installation. Den blå ledning er ikke en N ledning, men der er strøm på når jeg måler. Jeg tænker det er noget master/slave noget. For hvis jeg tager den blå ud, er det kun den ene lysdæmper som virker.

Kan man ikke opsætte noget master/slave med nyere lysdæmpere? Eller burde de ikke kunne gøre det automatisk? Jeg kan jo dog ikke putte den strømførende blå ledning ind nogle steder i de nye lysdæmpere, eller kan jeg?
Jeg tænker at fejlen måske bunder i at den nye lysdæmper ikke har korrespondance funktion?

De nye jeg har købt er:

LK Fuga lysdæmper LED 180 Touch IR
Dette er kopieret fra en hjemmeside. så det ligner en bytter
FUGA 180 Touch IR er en lysdæmper der kan anvendes til dæmpning af 230V LED lamper eller lavvolt-halogenlamper der forsynes fra en elektronisk transformer.
Lysdæmperen betjenes ved hjælp af touch-teknologi, hvor man skal berøre det markerede felt på fronten.
Vær i øvrigt opmærksom på, at det ikke er muligt at installere lysdæmperne som en korrespondance installation, d.v.s. med impulstryk eller fjederbelastet tryk.

fase
Men vil det sige at jeg kan få det til at virke hvis jeg istedet køber to af disse?

LK Fuga lysdæmper LED 250 Touch IR med korrespondance.
nej du kan nøjes med 1 af dem og så en alm afbryder i den ande ende som giver et impulstryk til lysdæmperen.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis