Hvordan lukke huller tæt

Vi har opdaget en mus i køkkenet. Og da vi kiggede efter kunne vi se at de steder hvor der er trukket ledninger fra køkken og bad gennem ydremurene, har ret store huller. Hullerne er skjult bag skabene så vi har ikke set dem før nu, men de er der.

Hvordan kan vi bedst lukke de huller så tæt som muligt uden at vi selvfølgelig ødelægger ledninger? 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede ville nok hjælpe...

Men er det en mur af mursten eller lignende, ville jeg bruge noget mørtel..

Er hullet ikke så stort kunne mørtel på fugepatron være en nem løsning ​​LInk​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det er rigtigt. Her er billeder af de huller jeg har kunnet finde. 
Hullerne i træet ville jeg tildanne et passene træprop og lime i, dem den muren ville jeg lukke med mørtel..

Det er fint at lukke, så de ikke kan komme ind og finde mad. Men du bør også undersøge om det er muligt at lukke udefra, så du ender med musereder under gulvet.
Hvis dette billede viser hullet i muren ville jeg bare lukke med det je-ns viser.

fase
Annonce
Tak for svaret alle. Det er primært hullet man kan se på de to sidste billeder med den sorte slange vi skal have lukket, da musen/rotten kom ind der. Det er jo forholdsvist stort. Vil I bruge mørtel til det eller hvad er bedst?
Jeg har ikke så god erfaring med Dana Lims Concrete Fix. Det er noget plastisk masse med sand i. Det er ikke formstabilt. Hvis hullet er over 10 mm i diameter er der stor risiko for at det slipper i siden. Det er meningen at det skal ligne mørtel, men det har ikke den porøse overflade. Det ligner mere størknet trælim med sand i.

Jeg ville bruge traditionel spartelmasse fremfor Dana Lims Concrete Fix.
Ville den her kunne lukke det store hul? https://www.silvan.dk/produkt/skalflex-lyn-cement-hurtighaerdende-5-kg-6380-1526015?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagPRUsbqdSDfdos-ME5qJA3kc6hiLRjgU4ZAvo86SYpQIMF2uOiaQcxoCP6QQAvD_BwE">https://www.silvan.dk/produkt/skalflex-lyn-cement-hurtighaerdende-5-kg-6380-1526015?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA3Na5BhAZEiwAzrfagPRUsbqdSDfdos-ME5qJA3kc6hiLRjgU4ZAvo86SYpQIMF2uOiaQcxoCP6QQAvD_BwE

Jeg er lidt bange for at tilstoppe nogle rør på en eller anden måde når jeg fylder ind i hullet. Er det er risiko? Har ingen erfaring med den slags. 
Ja den kan du fint bruge, der er ingen åbne rør, så ingen risiko for at komme til at tilstoppe noget..

Lyncement er et bud. Det er vitterligt lynhurtigt tørrende cement. Det er ikke noget man blander og derefter lister rundt og lapper 5 huller med. Man skal være helt klar inden man blander. Man har cirka 5 minutter fra det er ordentligt blandet inden det begynder at størkne.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også