Hvordan lukke huller tæt

Vi har opdaget en mus i køkkenet. Og da vi kiggede efter kunne vi se at de steder hvor der er trukket ledninger fra køkken og bad gennem ydremurene, har ret store huller. Hullerne er skjult bag skabene så vi har ikke set dem før nu, men de er der.

Hvordan kan vi bedst lukke de huller så tæt som muligt uden at vi selvfølgelig ødelægger ledninger? 
Vi har opdaget en mus i køkkenet. Og da vi kiggede... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej folkens, stor tak gode råd. Jeg lukkede et hul med lyncementen. Vi troede alt var godt, men nej: I nat har der igen været en mus i skraldespanden og de hoppede ikke i de to fælder. Vi kan nu se at der er et hul i gulvet under køkkenvasken. Jeg kunne måske også godt lukke dette hul med lyncement men hvordan i alverden får jeg adgang til hullet uden at skulle flytte hele køkkenet? Bunden på køkkenskabet er oplagt at fjerne men den sidder jo fast. Nogle gode ideer?  
Hvad bruger du til lokkemad i dine fælder ?
Jeg har god erfaring med en lille klat Nutella med en rosin ovenpå..

Vedrørende hullet ved afløbet, ville jeg trække røret op, og lappe ovenfra..
Vil du bruge lyncement, har jeg god erfaring med at bruge engangssprøjteposer, til svært tilgængelige steder...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak je_ns - jeg bruger noget ala nutella men nu prøver jeg med noget leverpostej.

Ift. hullet, så ved jeg ikke hvad der er nede i hullet men der er gulvvarme i gulvet. Så jeg er lidt nervøs for at ødelægge nogte. Er der typisk ingen risiko for det eller hvordan i sådan et hul?

God ide med engangssprøjteposer, men jeg kan ikke rigtigt komme til med sådan en. Det er meget smalt :-/
Jeg tror ikke det har den store betydning, hvad du bruger i dine fælder, men der må ikke være andet de kan spise. Måske ganske lidt foran fælderne, så der er større sandsynlig hed for at de finder maden i fælderne. Tøm affaldsspanden hver aften og tør bunden af skabet af, hvis nødvendigt. Musene er normalt kun aktive om natten.

Men kan du lukke det hele af, er det langt bedre end fælder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også