Bore luftskrue i radiator

Hej

Har nogen brugt easi bleed produkter før ?

https://www.easibleed.co.uk/

Min radiator er fyldt med luft og der er ingen luftskrue på. Har haft et lignende opslag med problemet her på siden. Fandt ingen læsning indtil jeg fandt Easi bleed på nettet.

Den er selvskærende men der er ikke meget gevind så det er meget nemt at overspænde og så har man lækage.
Jeg ved ikke om jeg tør.

Er det en god ide at starte med boremaskine og så skrue med håndværktøj de sidste 20-20 %.

Selvfølgelig på et plant sted på radiatoren.
Hej Har nogen brugt easi bleed produkter før ?... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 08-11-2024 11:37:53

Hvis din radiator ligner billedet, er der en sekskantet møtriklignende skrue i enden. Den kan der bores et hul og skæres et gevind til en luftskrue i. Husk at tage trykket af systemet inden du borer hul.

interessant. Ved enden er den rund i mit tilfælde og er en del af radiatoren. Den runde del er dog flad så plads til at bore i ? 

Radiatoren i en andel er vel foreningens og dermed vvseren der skal bore i den, hvis det er den faste installation, der ikke giver dig tilstrækkelig varme?
Er der en lejlighed oven på din? I så fald må i lige have stoppet pumpen og skrue helt op for radiatorventilen. Så vil jeg tro at luften forsvinder.

Søren O
HrT skrev den 08-11-2024 14:07:07

Radiatoren i en andel er vel foreningens og dermed vvseren der skal bore i den, hvis det er den faste installation, der ikke giver dig tilstrækkelig varme?

Ja, sådan er det, der hvor jeg bor.

fase
Søren O skrev den 08-11-2024 15:35:42

Er der en lejlighed oven på din? I så fald må i lige have stoppet pumpen og skrue helt op for radiatorventilen. Så vil jeg tro at luften forsvinder.

der er en overbo, ja. snakker med vicevært og vvs mand

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis