Bore luftskrue i radiator

Hej

Har nogen brugt easi bleed produkter før ?

https://www.easibleed.co.uk/

Min radiator er fyldt med luft og der er ingen luftskrue på. Har haft et lignende opslag med problemet her på siden. Fandt ingen læsning indtil jeg fandt Easi bleed på nettet.

Den er selvskærende men der er ikke meget gevind så det er meget nemt at overspænde og så har man lækage.
Jeg ved ikke om jeg tør.

Er det en god ide at starte med boremaskine og så skrue med håndværktøj de sidste 20-20 %.

Selvfølgelig på et plant sted på radiatoren.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke montere en luftskrue i rørforbindelsen til radiatoren? Et billede af tilslutningerne ville hjælpe.

Søren O
Der er normalt fire tilslutninger på en radiator, hvoraf den ene er forsynet med en prop og den anden med en udluftningsskrue. 
Som Søren skriver, et billede af radiatorens ender vil hjælpe.

fase
Søren O skrev den 07-11-2024 22:52:45

Kan du ikke montere en luftskrue i rørforbindelsen til radiatoren? Et billede af tilslutningerne ville hjælpe.

det er en gammel støbejern type. ingen propper noget sted. 

det er en RA-N ventil som går ind i radiatoren vandret. nede i bunden er der rørforbindelse til returvandet. 

Hvad med din rørføring. Kommer både fremløb og retur fra gulvet?

Søren O
Hvilket tryk er disse Easi Bleed godkendt til? Jeg kan ikke se noget på siden.
Annonce
Søren O skrev den 08-11-2024 10:36:47

Hvad med din rørføring. Kommer både fremløb og retur fra gulvet?

fra væggen for begge. kan man lave T-stykke inden ventilen ? luftskruen er i det tilfælde væk fra radiatoren men måske en løsning ?

GodeVen skrev den 08-11-2024 10:49:43

Hvilket tryk er disse Easi Bleed godkendt til? Jeg kan ikke se noget på siden.

det står ikke men jeg har læst nogle kommentarer på youtube som siger at gummi-pakningen kan degradere over tid pga varmen. jeg ved ikke om der er hold i det.

Hvis din radiator ligner billedet, er der en sekskantet møtriklignende skrue i enden. Den kan der bores et hul og skæres et gevind til en luftskrue i. Husk at tage trykket af systemet inden du borer hul.

fase
Det jeg tænkte på var om fremløbet kom fra loft. Så vil udluftningen af radiator ske den vej. Det kræver dog at din radiatorventil er åben og cirkulationspumpen er stoppet.
Det ideelle ville være at montere er t-stykke med udluftningsskrue mellem radiator og radiatorventil.

Søren O
Søren O skrev den 08-11-2024 11:44:24

Det jeg tænkte på var om fremløbet kom fra loft. Så vil udluftningen af radiator ske den vej. Det kræver dog at din radiatorventil er åben og cirkulationspumpen er stoppet.
Det ideelle ville være at montere er t-stykke med udluftningsskrue mellem radiator og radiatorventil.

er det billigere med T-stykke end ny radiator ? jeg bor i andelslejlighed så VVS mand skal ned i kælderen og stoppe pumpen.

Rørføring er lavet med sorte rør og ikke presset rør.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis