Bevægelsessensor kigger gennem væg!

Vi har købt en bunke lamper med bevægelsessensore til kælderen, men de er af en type der IKKE er PIR, men i stedet kan kigge gennem vægge. Tænker det er ultralyd de bruger. Så lyset tænder i de rum vi ikke er i. Har prøvet at reducere den vinkel den “kigger” med ned, men de gør det alligevel.

De kan åbenbart både “se” gennem en dør, gasbetonvæg og gipsvæg.

Er der nogen der ved hvordan man blænder/skærmer dem dem? Evt bare i en bestemt retning?

Det er jo nok en “feature” og ikke en “fejl”, men det er pænt irriterende. 
Vi har købt en bunke lamper med bevægelsessensore... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så til Dan P: prøv med lidt alufolie… selv om jeg ikke giver nogen garanti for at det virker eller ikke kortslutter lortet så opgangen brænder ned. 
Således… og så kan jeg skrue følsomheden lidt op til 25 og få en god respons. Husk ikke at dække lys-sensoren!

Og nej - det føles slet ikke rart at plastre elektronik ind i alufolie. 
Nigo skrev den 14-11-2024 17:32:17

Så til Dan P: prøv med lidt alufolie… selv om jeg ikke giver nogen garanti for at det virker eller ikke kortslutter lortet så opgangen brænder ned. 

Ja tak. Vi har så lige knapt 100 af dem :-) og flere end haldelen sidder på opgangene hvor det er et problem. Det tror jeg ikke der er nogen der har mod på at rode sig ud i. Heldigvis lægger de færreste mærke til det. De er jo inde i lejlighederne. Men, det slider armaturerne at de tænder når de ikke skal, så levetiden reduceres betydeligt. Når det bliver et problem, må vi kigge på at skifte dem til noget andet der dur.

Dan P skrev den 14-11-2024 19:25:22

Nigo skrev den 14-11-2024 17:32:17

Ja tak. Vi har så lige knapt 100 af dem :-) og flere end haldelen sidder på opgangene hvor det er et problem. Det tror jeg ikke der er nogen der har mod på at rode sig ud i. Heldigvis lægger de færreste mærke til det. De er jo inde i lejlighederne. Men, det slider armaturerne at de tænder når de ikke skal, så levetiden reduceres betydeligt. Når det bliver et problem, må vi kigge på at skifte dem til noget andet der dur.

Av for pokker. Sådan noget knald. Når I har så mange skulle man måske høre Ledvance eller hvem der har anbefalet foreningen dem om de mener at de virker efter hensigten? Det har I sikkert allerede gjort. Jeg købte kun 8. Og det er 2 af dem der driller. Tænker egentlig Ledvance burde få at vide at de har et kvalitetsproblem. 

Men prøv at tjekke med en enkelt om alufolie virker? Bare for eksperimentets skyld 
Vi har været hele møllen igennem. Du kan tro at sådan nogen kan gøre sig tunge når først de har fået pengene. Kan ikke huske om vores armaturer er Ledvance, sikkert ikke, men sensoren er tilsvarende radiobaserede og de fik det aldrig til at virke ordentligt. Jeg vil gerne tro at de hjælper med folie, men i en forening skal man efter min mening ikke rode med sådan noget. Man arver hurtigt ansvaret for ulykker og defekter, hvis man har pillet eller har ulovlige installationer.

Det bedste i en forening er simple installationer som kan holdes ved lige af alle normale håndværkere og en vicevært, uden de først skal læse en manual på svensk eller chinglish, for at forstå indstillingerne. Ved de armaturer der blev sat op kunne man knapt skelne mellem om de var defekte eller indstillet forkert, fordi de var så bøvlede. Havde vi i stedet byttet trykkontakterne til LK PIR sensorer og sat nye LED lyskilder i de eksisterende armaturer var det sikkert gået helt anderledes smertefrit.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også