Klar til toilet?

Hej:)
Mkn familie og jeg bor k stor lejlighed og er ved at være trætte af kun at have ét toilet. Vi har et mini bryggers med vaskemaskine og tørretumbler. Kunne vi evt tilslutte et toilet og en lille håndvask her? Vi har mulighed for at flytte vaskemaskine og tørretumbler i kælderen hvis ikke det er muligt at have begge ting tilsluttet samtidigt. Vi vil gerne prioritere at få det ekstra toilet:)
Håber i kan hjælpe!
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ikke ud til at I har et kloakrør - så det bliver nok sværere end ønsket.
Fordi den bare er sat på en slange? Skal man så trække et ‘rigtigt rør’ nede fra kælderen?:(
Et skyl fra et toilet kommer i hvertilfælde ikke igennem den lille tynde armerede slange som man kan se på foto.
Normalt bruger man minimum 96 mm rør til toilet afløb/kloak.
Det er jo ikke nemt at vide hvad der er under gulvet. Afløbs slangen går tilsyneladende ned under noget gulvplade. 
Ja et toilet skal have fast afløb, Jeg vil sige 110 mm 
Om det kan laves er umulig at sige ud fra billeder. 
Tumbler kan stå oven på vaskemaskine, og det kunne jo give lidt plads. Er det andet toilet inde på den anden side af væggen kan der være muligheder der. 
Ellers kan det blive nødvendig at trække afløbsrør ved loftet hos underboen eller kælder hvis i bor i stue etage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ville det give mening hvis man satte en kværn på toilettet?
Annonce
Ved du hvor den armerede slange går hen ?
Nej ikke sådan rigtigt. Men eftersom der ikke er badeværelse eller lignende i nærheden, tænker jeg ikke der gemmer sig en faldstamme i nærheden:(
ca 5 meter fra vaskemaskine og tumbler, har vi vores køkkenvask og opvaskemaskine. I kælderen lige under ser jeg dette:

Kunne det ikke ligne tykkelsen til en faldstamme? For så var det måske derfra man skulle ligge et rør til toilettet?
Ja, det ser ud til at være et 110mm kloakrør.

Har du et andet kloakrør som er tættere på ?
Nej. Det andet kloakrørene er i den anden ende hvor vi har toilettet. Dette er det tætteste. Kan man føre en ‘stikledning’ vandret under loftet og så op igennem gulvet 5 meter væk hvor det nye toilet skal være og hvor vaskemaskinen er nu?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis