Skævt placeret torx-20

Hjælp søges.
Jeg har ledt efter torx-skrutrækker (T20), med en rund "spids", så man kan angribe skruen skævt. Det kan man få til unbrako, men har ikke fundet noget til torx. 

Jeg kan alt - når det lykkes.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg aldrig set i Torx, så tænker ikke det vil virke, da Torxkærven ikke er så dyb..

Som regel kan man finde en størrelse Unbrako nøgle, der passer i en torx kærv, så kan du jo prøve en den "runde ende" på unbrakonøglen kan bruges.

​Men der findes en Torxbit holder med kardan, måske det kan løse problemet?

Vi prøver igen, i morgen --
Det tror jeg ikke eksisterer da torx’ens styrke jo er at den griber hele fladen parallelt med hullet. Rundede man den var det ikke en torx.
Som jeg ser det.
Kan du ikke montere torx-bit’en, og så drejen den med en fastnøgle eller svensknøgle? Det kræver mindre plads.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har det helle lille Bacho sæt, skralden fylder kun 14 mm i diameter, det kunne jo også være en mulighed. ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
S. Fabrin skrev den 08-11-2024 16:08:32

perhans skrev den 08-11-2024 14:24:20

Jeg har haft lidt det samme problem og løste det ved at købe en lille skraldenøgle hvor en bit kan passe direkte ind i, ved ikke om det vil løse dit problem.

Eller en bit og en skiftenøgle.

Hvis man udelukkende tænker på den måde så får man jo aldrig noget nyt værktøj. 😀

perhans skrev den 10-11-2024 17:31:00

S. Fabrin skrev den 08-11-2024 16:08:32

perhans skrev den 08-11-2024 14:24:20

Jeg har haft lidt det samme problem og løste det ved at købe en lille skraldenøgle hvor en bit kan passe direkte ind i, ved ikke om det vil løse dit problem.

Eller en bit og en skiftenøgle.

Hvis man udelukkende tænker på den måde så får man jo aldrig noget nyt værktøj. 😀

Det drejer sig jo ikke altid om at få nyt værktøj, men om at få løst et problem af den simple grund, at opgaven skal løses her og nu, om det så er klokken tre om natten.  Det har jeg været udsat for, og derfor må man være lidt kreativ.    

fase
Jeg fandt et værktøj i gemmerne alla denne - og så var det ikke en t20 men t25 - så nu er der skiftet kabinefilter på ellerten.

Jeg kan alt - når det lykkes.
S. Fabrin skrev

...Det drejer sig jo ikke altid om at få nyt værktøj,...

Det håber jeg ikke du mener alvorligt  

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Regmos skrev den 11-11-2024 16:00:18

S. Fabrin skrev

...Det drejer sig jo ikke altid om at få nyt værktøj,...

Det håber jeg ikke du mener alvorligt  

Nej, men klokken lort om natten bliver man nødt til at være kreativ. Jeg har haft tilkaldevagt i rigtig mange år.    

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis