Tråden er låst

Bordsav på batteri købes

Jeg søger en brugt bordrundsav til et hobbyværksted. Helst på batteri. Må gerne have brugsspor men skal kunne køre ordentligt og save lige.

Foretrukne mærker: Milwuakee, Bosch, DeWalt og Makita.

Jeg foretrækker afhentning i København N, men jeg kører gerne længere.

Skriv gerne, hvis I har noget. Jeg er meget interesseret.

Jeg er lidt usikker på, hvad sådan noget koster brugt. Hvor langt kommer man med 1000-1500,-?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover saven skal du jo også have batterier, så det tror jeg desværre ikke du kan finde til den pris du nævner.
Men har du ikke mulighed for at bruge en til 230 volt, så er udvalget i brugt betydelig større, og priserne lavere..

Vi prøver igen, i morgen --
Okay, modtaget. Jeg må lige redigere mit opslag så. Hvad ville du anslå, at man skal smide for bordsave med hhv. batteri og stikprop? 
Hvis man eks. tager Milwaukee der koster en batterimodel, med et 12 ah batteri og lader i omegnen af 7500 kr
Tager man deres tilsvarende model i 230 volt koster ​en Dewalt ca. 3800 kr.

Men går du over i en 230 volt er der også andre fabrikater der er væsentlig billigere, eks Black & Decker laver en rigtig fin en, der koster 1650 kr og køber du den i Bauhaus skulle man vist få 5 års garanti. ​link​​​

Det er nypriser, der vil brugtprisen nok være ca ½ nypris måske lidt mere.

Bordrundsav på batteri er et relativt nyt påhit. Da det nok er relativt nye maskiner du kan finde brugt, tror jeg du skal op omkring 5000 kr. Så du skal nok forberede dig på at betale "nypris" eller at købe en med ledning.

Okay, mange tak for jeres hjælp.

Jeg er som nævnt ikke professionel, så det er kun til hobby-brug, og der er jo utvivlsomt forskel på de forskellige mærker. Jeg er interesseret i, hvor meget dårligere en Black & Decker eller en Einhell ift. Makita, Bosch osv. er? Altså discount-mærkerne vs. high-end mærkerne. 
Annonce
Til hobbybrug skal du ikke være så bange for kvaliteten, hvis du blot holder dig fra det helt primitive.

Du får langt mere rundsav ved at købe en med ledning. Det bliver aldrig snedkerri kvalitet med batteri. Ikke at du behøves det, men det vil være de spinkle modeller du kan få med batteri. De billige vil nok have svage motorer.

Hvis det er noget du ikke skal slæbe rundt på hele tiden, så køb en med ledning plus 20 m forlængerledning, hvis stikkontakt er et problem.
Synes lige jeg henlede opmærksomheden på følgende bordsav. METABO BORDSAV TKHS 315 M 4,2 DNB 400V 
Den er med 3-faset motor på hele 5,5 hk.

Beklager linket virker ikke, men prøv selv at søge

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det er helt sikkert et bedre stykke værkstøj end dem med batteri. Lydsvag og kraftig. De skriver generelt ikke hvor kraftige motorerne på batteri er, men jeg vil gætte på 0,75 hk for de kraftigste.

Den er til 3x400 volt. Man kunne måske klare sig med nummeret mindre med 3 hk. Ud fra omdrejningstallet ligner, det at det også er med asynkronmotor. (altså ikke en af de motorer som hyler, som en støvsuger)
https://compumail.dk/da/p/metabo-tkhs-315-c-2-0-wnb-bordsav-2000w-1000371592

Jeg har selv ingen erfaring med nogen af dem.
GodeVen skrev den 01-11-2024 13:16:18

Det er helt sikkert et bedre stykke værkstøj end dem med batteri. Lydsvag og kraftig. De skriver generelt ikke hvor kraftige motorerne på batteri er, men jeg vil gætte på 0,75 hk for de kraftigste.

Den er til 3x400 volt. Man kunne måske klare sig med nummeret mindre med 3 hk. Ud fra omdrejningstallet ligner, det at det også er med asynkronmotor. (altså ikke en af de motorer som hyler, som en støvsuger)
https://compumail.dk/da/p/metabo-tkhs-315-c-2-0-wnb-bordsav-2000w-1000371592

Jeg har selv ingen erfaring med nogen af dem.

Hvis man overvejer en batterisav, er det nok fordi man skal have dem med rundt. Den Metabo sav du anbefaler vejer 62 kg. Det er ikke særlig trasportabelt i min optik.

Jeg har en Dewalt ​7492 på ca. 25 kg. Selv den gider man kun at have med rundt når det er strengt nødvendigt.

Selvbygger med stort S. 
Jeg købte en Black & Decker 240 volt, kap gearingssav faktisk possessiv overrasket over hvor god kvaliteten er.
Den er med 254 mm klinge og kostede 2000 kr med stativ.
Det findes helt sikkert kap gearingssave, som er betydelig bedre, men den er fint til mit behov, og at snitte i træ er ikke min store passion.

Så tænker da også deres bordsave er er acceptabel kvalitet..

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis