Asbest rørisolerinh

Hej, har fået paranoia om asbest som hænger fra et varmrør . Ser dette isolering ud til  at være asbest ? Hus fra 1901 kan dog være renoveret. Boet der siden 94
Hej, har fået paranoia om asbest som hænger fra et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
emil94 skrev den 24-10-2024 17:36:33

Og det er helt sikkert? Beklager jeg maser om det men blev virkelig bekymret da min kollega sagde det skulle testes (han er dog norsk ). Er det fordi det er gult du siger det er Rockwool ? Han sagde det var grå men synes dog det er gult

Det er Rockwool. Asbest er bygget ind i materialer for at gøre det brandhæmmende og isolerende. 

fase
I en tråd om asbest kommer der altid 3 forskellige svar i dette forum:
  • Der er ikke asbest i
  • Der er asbest i
  • Der kan være asbest i
Det smarte er så, at du selv kan vælge hvilket svar du stoler på. Dvs. når du går og er meget nervøs, kan du reelt ikke bruge svarene til noget, da du ikke ved hvem der har svaret korrekt.

Det eneste der kan give dig ro i sindet er at få lavet en test.

I forhold til det hypotetiske tilfælde, at der skulle have spredt sig asbest i den tid du har opholdt dig der, så er du nødt til at forlige dig med tanken om det, da det ikke kan laves om. Så ret beset kan du ikke gøre andet end at sige pyt, og ikke bekymre dig om fortiden.

Fremtiden kan du som sagt kun få afklaret med 100% sikkerhed ved at få lavet en test.

Det sagt, så tror jeg ikke der er asbest i ( https://asbest-huset.dk/kiselgur-og-teknisk-isolering-af-varmeror-mm/ ). Det kan du jo så vælge at stole på eller ej.

jenshøj skrev den 24-10-2024 21:21:43

I en tråd om asbest kommer der altid 3 forskellige svar i dette forum:
  • Der er ikke asbest i
  • Der er asbest i
  • Der kan være asbest i
Det smarte er så, at du selv kan vælge hvilket svar du stoler på. Dvs. når du går og er meget nervøs, kan du reelt ikke bruge svarene til noget, da du ikke ved hvem der har svaret korrekt.

Det eneste der kan give dig ro i sindet er at få lavet en test.

I forhold til det hypotetiske tilfælde, at der skulle have spredt sig asbest i den tid du har opholdt dig der, så er du nødt til at forlige dig med tanken om det, da det ikke kan laves om. Så ret beset kan du ikke gøre andet end at sige pyt, og ikke bekymre dig om fortiden.

Fremtiden kan du som sagt kun få afklaret med 100% sikkerhed ved at få lavet en test.

Det sagt, så tror jeg ikke der er asbest i ( https://asbest-huset.dk/kiselgur-og-teknisk-isolering-af-varmeror-mm/ ). Det kan du jo så vælge at stole på eller ej.

Ok tak for svaret. 

• Asbestpap ses på lige rørstrækninger. Ofte er der uden på asbestisoleringen lagt et nyt lag mineraluld, derefter et lag pap og yderst et lag lærred.

Så det er muligt der er asbestpap inde under det gule vi har etableret er mineraluld.
Men det er vel tyndt og beskyttet bag mange lag. At der er asbest der hvor det bøjer bekymrer mig nok mindre. Det er det med at den er eksponeret nederst og evt. støvsugning rundt som bekymret mig. Siden en fra dmr kommer i morgen, Hva bør jeg ta prøve af materialer?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også