Asbest rørisolerinh

Hej, har fået paranoia om asbest som hænger fra et varmrør . Ser dette isolering ud til  at være asbest ? Hus fra 1901 kan dog være renoveret. Boet der siden 94
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før du får paranoia over det, så læs lige følgende fra Aalborg Universitetshospital 
Link :Farlighed ved asbest

Men billedet viser glas-/stenuldsisolering pakket ind i noget pap, som efterfølgende er malet.
Pappet kan måske indeholde asbest, men hvis man ikke piller i det, så bliver asbesten jo siddende under malingen og gør ingen fortræd.
Tak . Jeg kan sige at grunden er det er mit barndomshjem. Har boet der indtil for 10 år siden men det er er soverum og har været mit værelse. Det bekymrer mig at der er blevet støvsuget der i mange år hvis det har  fået noget flosset isolering med.. er du sikker på. Det bag pappet ikke er asbest? Røret går til en krybekæller under gulvet og op gennem huset. 
Har bestilt en  som kommer i morgen da jegnu  som sagt er vanvittig bekymret for at ha boet her…
Min tankegang er: isolering har flosset på gulvet som er blevet støvsuget i alle år
emil94 skrev den 24-10-2024 16:50:00

Min tankegang er: isolering har flosset på gulvet som er blevet støvsuget i alle år

Isoleringen er Rockwool omviklet med pap. Det pap kan være omviklet med gaze og malet. Efter billedet at se er det malet flere gange. Der er ikke asbest i den isolering.

fase
Annonce
Og det er helt sikkert? Beklager jeg maser om det men blev virkelig bekymret da min kollega sagde det skulle testes (han er dog norsk ). Er det fordi det er gult du siger det er Rockwool ? Han sagde det var grå men synes dog det er gult
Såfremt der måtte være en smule asbest i, vil det ikke udgøre nogen forhøjet risiko for dig, som det ser ud på billedet.

Det er kun ved støvsugning man evt. ville puffe til det, og selv der vil der ikke nødvendigvis frigives fibre.

I det tilfælde at det alligevel skulle ske, vil de så blive støvsuget op.

Sandsynligheden for at du har fået asbest i lungerne fra det rør, er forsvindende lille.

Elektronikteknikeren
Det er nemlig det. Har boet på det værelse i mange år og hvis det har flosset ned på jorden . Jeg ved jo der er blevet støvsuget utallige gange. Hvor tænker du der kan være asbest? I isoleringen eller pappet?
Mig og min bror har jo boet her så egentlig uansvarligt af forældre at det har stået sådan.. 
Resten af røret …
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også