Penge retur ja/nej?

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring tilbagebetaling af en vare.

Jeg sendte min dykkerdragt til reparation da den var utæt (det troede jeg i alle tilfælde). 

Jeg beder dem om at lave en ny lynlås. Der betales for ny lynlås og reparation med det samme inden afsendelse. 

Firmaet jeg handler igennem sender dragten til en ekstern reparatør. Denne laver en såkaldt tryktest på dragten og kan konstatere at intet er i vejen med den. Jeg bliver derfor kontaktet af den eksterne og de siger at denne sendes retur til forhandleren hvor at jeg kan afhente denne igen. 

Kan jeg nu kræve pengene retur selvom der er gået mere end 14 dage?

Mange tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har 14 dages returret, hvor mange dage er det? Er det for dragten eller reparationen du mener? Hvis du har sendt dragten til reparation senere end 14 dage, har du købt dragten.

fase
Det er en ældre dragt, 5 år gammel, jeg har. Den skulle blot til service.

Da der kom vand ind mente jeg det kom fra lynlåsen. Derfor ville jeg have denne skiftet.

Som nævnt, sender firmaet dragten ud af huset for at få det lavet. De har derfor ingen udgifter andet end forsendelse ved dette. Forsendelsen dækker jeg naturligvis.

Giver dette mening?
Du har bedt om en ydelse og betalt for den. Om du skal have pengene tilbage er da noget du aftaler med firmaet, der lavet ydelsen for dig. Det koster vel også noget at få prøvet dragten.

fase
Ret beset skal du betale for tryktest, administration og et par gange forsendelse. Om det er det samme som lynlås ved jeg intet om. 
Hvor meget har du betalt på forhånd:? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har afregnet trykprøvning med det eksterne firma direkte.

Jeg har betalt 3000 kr. på forhånd for arbejdet

Jeg er naturligvis indstillet på at betale for forsendelser og håndtering men ønsker blot at få mine penge tilbage. De er kendt for ikke at give penge tilbage men sige man kan få et til gode bevis
Annonce
Har de skiftet lynlåsen eller ej? Hvis ja, så nej, så er pengene tabt. Hvis nej, så kan du få penge retur modregnet deres udgifter. 
Men hvorfor du forudbetaler hos en leverandør, som åbenbart er kendt for ikke at betale retur / respektere forbrugerloven, er mig en større gåde. 
Der ikke 14 dages returret på en reparation, da det er en serviceydelse.
GodeVen skrev den 24-10-2024 10:23:52

Der ikke 14 dages returret på en reparation, da det er en serviceydelse.

Men den kan aflyses. Det er jo det, han ønsker. 

HrT skrev den 24-10-2024 10:49:17

Men den kan aflyses. Det er jo det, han ønsker. 

Der er ingen forbrugerretslig krav på at kunne aflyse en serviceydelse uden omkostninger.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis